37 182 366 лв. бюджет на община Димитровград за 2017 г. прие днес без дебати местният парламент на първото си за настоящата година заседание. Дискусия по финансовата рамка в залата нямаше. Единственото изказване бе от председателя на опозицията- съветническата група „Да за Димитровград“ Стефан Димитров, който посочи, че за поредна година не е заложен ремонт на уличното осветление в района на своеобразната източна индустриална зона, където са химическият завод, ТЕЦ-а, пожарната и още редица предприятия с общо над 3 000 работници. По-късно обаче Димитров изрично подчерта, че е гласувал „за“ бюджета с уточнението: „Не защото го харесвам, а за да може общината да работи“.
В политиката на разходи Димитровград продължава традицията и приоритетни остават разходите за образование, благоустрояване и социални дейности. Най-голям дял в структурата на разходите заемат средствата, предвидени за образование- 13 128 251 лв. или 35,31% от бюджета. Следват тези за благоустрояване- 7 391 736 лв. или 19,88%, а за здравеопазване и социални дейности са предвидени 3 147 608 лв. или 8,46%.
Заложените капиталови разходи са в размер на 12 469 400 лв., от които 759 898 лв. със собствени бюджетни средства, 3 172 412 лв. от преходен остатък, 908 600 лв. с целевата субсидия от централния бюджет, 16 800 лв. със средства от делегираните бюджети и 7 611 690 лв. със средства от ЕС.
За основен ремонт на ДМА в бюджета са включени 7 216 309 лв. За изграждане на инфраструктурни обекти и придобиване на ДМА- 5 076 266 лв., а за придобиване на недълготрайни – 176 825 лв.
През 2017 година община Димитровград работи по проекти, финансирани от Европейския съюз от новия програмен период 2014-2020 година, на обща стойност 9 617 542 лв.
Звукова картина от приемането на бюджета чуйте в приложения файл.
126 щатни бройки е утвърдената днес с бюджета численост на персонала за делегираната от държавата дейност „Общинска администрация”. 23 000 лв. са представителните разходи на кмета и едва 1 000 лв. за председателя на общинския съвет.