Регионалната здравна инспекция започна проверка в Ортопедично и Акушеро-гинекологично отделение на областната болница в Габрово. Проверката е по повод публикувана информация за постъпили сигнали на горещите линии на министерство на здравеопазването от пациенти за нерегламентирани плащания и ненужни операции.
Директорът на лечебното заведение д-р Нели Савчева засега се въздържа от коментар, тъй като получените сигнали са анонимни, а резултатите от инспекцията още не са готови. Проверката се извършва с анкетни карти, които се попълват от пациентите, намиращи се в отделението. От началото на годината до този момент в РЗИ не са постъпвали сигнали и жалби за корупция и рекет в лечебните заведения от областта.
Министерството на здравеопазването призовава всички български граждани да подават писмени сигнали и жалби за нередности в системата на „Горещата линия" на ведомството.
От създаването на „Горещата линия" всеки ден десетки българи търсят съдействие и помощ. Всяка една жалба се завежда в деловодството на МЗ и се разпределя за проверка към компетентните структури на министерството. По всички писмено депозирани сигнали и жалби се извършват проверки от съответните специализирани структури на Министерството - дирекции, регионални здравни инспекции, Изпълнителна агенция „Медицински одит" и Изпълнителна агенция по лекарствата. След приключването на всяка проверка на всеки гражданин се предоставя конкретен отговор.
Експертите, работещи на „Горещата линия", напомнят, че за да се провери всеки отделен случай, е необходимо жалбоподателите да предоставят конкретна информация, която да позволи на проверяващите да извършат проучване на място.
Специализираното звено „Гореща линия" на Министерството на здравеопазването за въпроси, жалби и сигнали на граждани - онлайн консултации е създадено през декември 2010 г. За времето на неговото действие до края на месец септември 2012 г. на „горещите телефони" (9301152, 9301253 и 9301259) и „горещия имейл" (goreshtalinia@mh.government.bg) на звеното са получени над 15 000 запитвания, сигнали и молби за съдействие, повече от 2500 имейла, от които над 250 жалби. За същия период са получени 212 жалби и сигнали за принуждаване към избор на екип, за предоставяне на дарения, на заплащане за спешна помощ, за нерегламентирано плащане на медицински услуги.