Транспортната система в българо-румънския трансграничен регион не е достатъчно ефективна и развита. Липсва ефективна транспортна свързаност в региона, а достъпът до трансевропейската транспортна мрежа /TEN-T/ е силно ограничен. Тези изводи са направени на кръгла маса в Русе, посветена на транспорта в Румъния и България.
В работата на форума взе участие и зам.-областният управител на област Добрич Живко Желязков. Кръглата маса се проведе по трансграничен проект.
Връзките между четирите вида транспорт – воден, въздушен, пътен и железопътен, не са оптимизирани, а това води до икономически загуби за бизнеса и хората. В рамките на проекта се отчита още, че преобладаващо се използва пътната инфраструктура както за транзитни, така и за вътрешни превози.
В Балчик представят напредъка по трансграничната програма Интеррег Румъния-България
Преодоляването на предизвикателствата може да доведе до социално-икономически растеж, е констатирано на кръглата маса. Целта е значително да се подобри процесът на планиране, разработване и координация на трансграничната транспортна система за по-добро свързване с TEN-T мрежата в трансграничния регион Румъния-България.
В рамките на проекта се планира да бъдат създадени TEN-T пристанища, летища, гари и пътища по цялото протежение на река Дунав – от Видин до Силистра. Това ще доведе до оптимизиране на транспортната свързаност в целия трансграничен регион.
Трансевропейската транспортна мрежа /TEN-T/ се изгражда, за да се улесни потока от стоки и хора между държавите от ЕС. Целта е да се гарантира, че до 2050 г. повече европейски граждани и предприятия ще се намират на не повече от 30 минути път от тази мрежа. TEN-T обхваща 9 транспортни коридора.
С реализиране на един такъв проект ще има ефект на територията на 8 области в България, сред които и Добрич. Планира се изграждане и на автомагистрала от Русе до Велико Търново, която да бъде свързана с автомагистрала „Хемус“. Ще се реновират и модернизират пристанищата и гарите в Русе и Гюргево, като се предвижда да бъде изграден и „Дунав мост 2“ между двата бряга на реката.
Планира се изграждане и на Дунавски панорамен път от Видин до Силистра за велосипеди.
В работата на форума взе участие и зам.-областният управител на област Добрич Живко Желязков. Кръглата маса се проведе по трансграничен проект.
Връзките между четирите вида транспорт – воден, въздушен, пътен и железопътен, не са оптимизирани, а това води до икономически загуби за бизнеса и хората. В рамките на проекта се отчита още, че преобладаващо се използва пътната инфраструктура както за транзитни, така и за вътрешни превози.
В Балчик представят напредъка по трансграничната програма Интеррег Румъния-България
Преодоляването на предизвикателствата може да доведе до социално-икономически растеж, е констатирано на кръглата маса. Целта е значително да се подобри процесът на планиране, разработване и координация на трансграничната транспортна система за по-добро свързване с TEN-T мрежата в трансграничния регион Румъния-България.
В рамките на проекта се планира да бъдат създадени TEN-T пристанища, летища, гари и пътища по цялото протежение на река Дунав – от Видин до Силистра. Това ще доведе до оптимизиране на транспортната свързаност в целия трансграничен регион.
Трансевропейската транспортна мрежа /TEN-T/ се изгражда, за да се улесни потока от стоки и хора между държавите от ЕС. Целта е да се гарантира, че до 2050 г. повече европейски граждани и предприятия ще се намират на не повече от 30 минути път от тази мрежа. TEN-T обхваща 9 транспортни коридора.
С реализиране на един такъв проект ще има ефект на територията на 8 области в България, сред които и Добрич. Планира се изграждане и на автомагистрала от Русе до Велико Търново, която да бъде свързана с автомагистрала „Хемус“. Ще се реновират и модернизират пристанищата и гарите в Русе и Гюргево, като се предвижда да бъде изграден и „Дунав мост 2“ между двата бряга на реката.
Планира се изграждане и на Дунавски панорамен път от Видин до Силистра за велосипеди.