59 екипа, включващи представители на различни институции - учители, директори, социални работници, полицаи, общински служители, представители на местните комисии за борба с противообществните прояви на малолетни и непълнолетни лица, медиатори се включиха в обща кампания за връщане на учениците обратно в класните стаи в Бургас.
Инициативата е част от работата на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Той създаден с Решение на Министерски съвет през 2017 година.
В рамките на 13 дни (периода 17-30 септември) в 13 общини, екипите посещават 1506 адреса на семейства. До едно, децата им на възраст от 5 до 16 години, не посещават училище. До броени дни да стане ясно колко от тях са върнати в класните стаи след проведените срещи. Сред основните причини за отпадане, които споделят специалистите се открояват бедност и безработица, работа в чужбина на цялото семейство, липса на транспорт, ранните бракове.
Тя лично се включи в работата на екипите, които подпомагат отпаднали от образователната система ученици отново да се върнат в класните стаи. Турманова се срещна на терен със семействата на деца, за които има информация, че са преустановили учебния процес.
Целта на посещението бе да се установят причините довели до прекратяване на образователна дейност при младите хора, както и предприемане на съвместни действия със семействата им за връщане на младежите в училищна среда.
Работа с родителите, активното им включване в ежедневието и класните дейности на учениците са само част от мерките, предприети от директора на местното ОУ „Васил Левски“ - Венелина Андреева, стана ясно по време на посещението на заместник областния управител в учебното заведение в квартал Горно Езерово.
Андреева прилага новаторски методи в работата си с деца от малцинствени групи, които са сред най-рисковите за отпадане от образователната система. Директорът осъществява на практика редица мероприятия за интегрирането на децата в училищна среда, стана ясно още след срещата.
Инициативата е част от работата на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Той създаден с Решение на Министерски съвет през 2017 година.
В рамките на 13 дни (периода 17-30 септември) в 13 общини, екипите посещават 1506 адреса на семейства. До едно, децата им на възраст от 5 до 16 години, не посещават училище. До броени дни да стане ясно колко от тях са върнати в класните стаи след проведените срещи. Сред основните причини за отпадане, които споделят специалистите се открояват бедност и безработица, работа в чужбина на цялото семейство, липса на транспорт, ранните бракове.
netinfo
„Кампанията дава резултати, в това сме убедени всички. Със сигурност не е лесно, има адреси, на които екипите се връщат по няколко пъти, има спорове, изисква се голямо търпение, работа извън работно време, но има смисъл. Благодаря на всички, които са на терен въпреки не малкото трудности”, каза Севдалина Турманова, зам.-областен управител на Бургас.
Тя лично се включи в работата на екипите, които подпомагат отпаднали от образователната система ученици отново да се върнат в класните стаи. Турманова се срещна на терен със семействата на деца, за които има информация, че са преустановили учебния процес.
Целта на посещението бе да се установят причините довели до прекратяване на образователна дейност при младите хора, както и предприемане на съвместни действия със семействата им за връщане на младежите в училищна среда.
Работа с родителите, активното им включване в ежедневието и класните дейности на учениците са само част от мерките, предприети от директора на местното ОУ „Васил Левски“ - Венелина Андреева, стана ясно по време на посещението на заместник областния управител в учебното заведение в квартал Горно Езерово.
Андреева прилага новаторски методи в работата си с деца от малцинствени групи, които са сред най-рисковите за отпадане от образователната система. Директорът осъществява на практика редица мероприятия за интегрирането на децата в училищна среда, стана ясно още след срещата.