Несъстояла се екскурзия до Турция остави дванадесетокласници без празненство по случай завършването им и без върнати пари, съобщи NOVA.
Учениците от езикова гимназия в Бургас, днес вече студенти втори курс, така и не успяват да стигнат до Мармарис след своето завършване, и вече 2 години не могат да получат парите си обратно.
Близо 40 деца, заплатили по 380 лв., е трябвало да заминат за Турция на 6-ти май 2020 година и да се върнат на 2-ри юни. Екскурзията е отменена заради пандемията. Това разказва Лидия Калчева, една от потърпевшите.
“Направихме много опити да се свържем с фирмата “Safe Travel”, но все още не нямаме финално възстановяване на парите и веч 2 години чакаме”, разказва съученик на Лидия.
Потърпевшите са информирали Комисията за защита на потребителите.
“Те ни казаха да се обърнем към съда”, казва още друг от потърпевшите. “Безспорно COVID нанесе много удари на бизнеса, ние се опитахме да влезем в положение на фирмата “Safe Travel”, имаме данни, че Министерство на туризма е отпуснало подпомагане, но тези пари така и не стигнаха до крайните потребители.
Родители на учениците също казаха, че са правили опити да се свържат с управителят на фирмата Павлина Русева.
“Тя отлагаше няколко пъти срещите ни, след това каза, че трябва да мине 1 година от отлагането на екскурзията, за да ни върне парите, но вече ще станат 2 години, а тя дори спря да си вдига телефона”, разказва майка на потърпевш ученик.
От Министерство на туризма съобщиха за NOVA, че фирмата не е получила средства за възстановяване на дължими суми за клиенти, а е получила средства за ликвидност на предприятието размер над 16 хиляди лева.
Повече по темата гледайте във видеото.
Учениците от езикова гимназия в Бургас, днес вече студенти втори курс, така и не успяват да стигнат до Мармарис след своето завършване, и вече 2 години не могат да получат парите си обратно.
Близо 40 деца, заплатили по 380 лв., е трябвало да заминат за Турция на 6-ти май 2020 година и да се върнат на 2-ри юни. Екскурзията е отменена заради пандемията. Това разказва Лидия Калчева, една от потърпевшите.
“Направихме много опити да се свържем с фирмата “Safe Travel”, но все още не нямаме финално възстановяване на парите и веч 2 години чакаме”, разказва съученик на Лидия.
Потърпевшите са информирали Комисията за защита на потребителите.
“Те ни казаха да се обърнем към съда”, казва още друг от потърпевшите. “Безспорно COVID нанесе много удари на бизнеса, ние се опитахме да влезем в положение на фирмата “Safe Travel”, имаме данни, че Министерство на туризма е отпуснало подпомагане, но тези пари така и не стигнаха до крайните потребители.
Родители на учениците също казаха, че са правили опити да се свържат с управителят на фирмата Павлина Русева.
“Тя отлагаше няколко пъти срещите ни, след това каза, че трябва да мине 1 година от отлагането на екскурзията, за да ни върне парите, но вече ще станат 2 години, а тя дори спря да си вдига телефона”, разказва майка на потърпевш ученик.
От Министерство на туризма съобщиха за NOVA, че фирмата не е получила средства за възстановяване на дължими суми за клиенти, а е получила средства за ликвидност на предприятието размер над 16 хиляди лева.
Повече по темата гледайте във видеото.