Премахването на пластмасовите прибори, опаковки и бутилки в заведенията се оказа възможна мисия.
След „Butlers Coffee&Kitchen“ и Кафетерия "Милано", ресторант „Златна рибка“ е третото заведение в града, включило се в инициативата на Община Бургас за намаляване на полимерните отпадъци, съобщиха от Общината.
Един от най-посещаваните ресторанти в града беше удостоен с екологичното лого „Син етикет“. Инициатива на Общината има за цел да отличи и поощри местата за хранене и развлечения, където не се предлагат пластмасови продукти за еднократна употреба.
Като собственик на бизнес Юлиян Георгиев смята, че трябва активно да се работи в тази посока, за да се покаже на повече хора, че пластмасата може да бъде заместена с приятни и щадящи природата варианти.
Решението му е в унисон и със забраната, приета от Европейския парламент чрез Директива (ЕС) 2019/904 от 5 юни 2019 година, относно намаляването на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда.
В ресторант „Златна рибка“ водата и всички безалкохолни напитки са в стъклени бутилки, а храната и напитките за вкъщи се слагат само в биоразградими опаковки (чаши за топли напитки, кутии за транспортиране за храна за дома, прибори за хранене, сламки и бъркалки) и рециклируеми торбички.
Рибарското селище Ченгене скеле става все по-цветно и интересно (СНИМКИ)
От заведението всеки клиент може да си вземе храна и напитки в свой съд. Ако и ти си сред съдържателите на заведение, което иска да се включи в усилията на Община Бургас за по-чиста околна среда и да получи „Син етикет“, можеш да откриеш критериите за участие на специализираната платформа - https://www.greencity.bg/.
Екологичното лого ще бъде предоставено след получаване на заявка от страна на съответното заведение и проверка на място, че е въвело мерки и отговаря на посочените критерии. Заявката може да попълните на посочения сайт.
Бонус за обектите, получили екологичното лого, е отличаването им на интегрираната туристическа платформа GoToBurgas (https://www.gotoburgas.com/), включването им в различни презентации, туристически маршрути и рекламни кампании на Общината.
Кампанията „Син етикет“ е част от проект „Повишаване на знанията за състоянието на морската среда“, изпълняван в партньорство с Университет "Проф. д-р Асен Златаров"-Бургас по Програма за морско дело и рибарство 2014-2020 г.
След „Butlers Coffee&Kitchen“ и Кафетерия "Милано", ресторант „Златна рибка“ е третото заведение в града, включило се в инициативата на Община Бургас за намаляване на полимерните отпадъци, съобщиха от Общината.
Един от най-посещаваните ресторанти в града беше удостоен с екологичното лого „Син етикет“. Инициатива на Общината има за цел да отличи и поощри местата за хранене и развлечения, където не се предлагат пластмасови продукти за еднократна употреба.
Община Бургас
Решението му е в унисон и със забраната, приета от Европейския парламент чрез Директива (ЕС) 2019/904 от 5 юни 2019 година, относно намаляването на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда.
В ресторант „Златна рибка“ водата и всички безалкохолни напитки са в стъклени бутилки, а храната и напитките за вкъщи се слагат само в биоразградими опаковки (чаши за топли напитки, кутии за транспортиране за храна за дома, прибори за хранене, сламки и бъркалки) и рециклируеми торбички.
Рибарското селище Ченгене скеле става все по-цветно и интересно (СНИМКИ)
От заведението всеки клиент може да си вземе храна и напитки в свой съд. Ако и ти си сред съдържателите на заведение, което иска да се включи в усилията на Община Бургас за по-чиста околна среда и да получи „Син етикет“, можеш да откриеш критериите за участие на специализираната платформа - https://www.greencity.bg/.
Екологичното лого ще бъде предоставено след получаване на заявка от страна на съответното заведение и проверка на място, че е въвело мерки и отговаря на посочените критерии. Заявката може да попълните на посочения сайт.
Бонус за обектите, получили екологичното лого, е отличаването им на интегрираната туристическа платформа GoToBurgas (https://www.gotoburgas.com/), включването им в различни презентации, туристически маршрути и рекламни кампании на Общината.
Кампанията „Син етикет“ е част от проект „Повишаване на знанията за състоянието на морската среда“, изпълняван в партньорство с Университет "Проф. д-р Асен Златаров"-Бургас по Програма за морско дело и рибарство 2014-2020 г.