/ iStock/Getty Images
Да се насърчи пазарът на алкохолни напитки – това е необичайната цел цел на кампанията, започната от данъчната агенция на Япония, информира испанската телевизия "Сеста". Като част от инициативата данъчният орган обяви конкурс за бизнес идеи, приканвайки младежите да предложат планове за съживяване на сектора и стимулирането на търсенето на алкохолни напитки сред хората на тяхната възраст.

Самият сайт на конкурса, който е озаглавен "Саке, Вива!"  (Sake Viva!), предупреждава, че националният пазар на алкохолни напитки се свива, което японската данъчна служба отдава на спада в раждаемостта и застаряването на населението, както и на промяната в начина на живот, настъпила заради пандемията.

По тази причина конкурсът приканва младите хора на възраст между 20 и 39 години да предложат собствени бизнес планове за популяризиране на традиционни японски алкохолни напитки като саке, шочу, авамори, бира, уиски, вина и ликьори. 

По-конкретно се търсят предложения за нови услуги и методи за популяризиране, за да се стимулира търсенето сред младите хора на продукти и дизайни, основаващи се на новите стилове на живот и промяната на вкусовете след COVID-19. Това включва и нови методи за продажба посредством изкуствения интелект и метавселената, както и идеи за подобряване на стойността на алкохолните напитки чрез обозначение за географски произход. Срокът за подаване на предложенията е до 9 септември.

Потреблението на чист алкохол на човек от населението в Япония е 8,81 литра годишно, по данни на Световната здравна организация. Японските данъчни власти свързват нивото на потребление на алкохол с възрастта на сънародниците си. Този въпрос буди безпокойство в една страна, в която хората над 65 години са 28,8 на сто от населението.
 
БТА