Американска верига заведения за бързо хранене, която в края на юни ще стъпи на белгийския пазар, пусна в страната рекламна кампания, с която разгневи кралското семейство заради оскърбяване на достойнството на крал Филип, предаде Би Би Си. На специално създаден сайт на потребителите се предлага да гласуват "кой да управлява Белгия" - крал Филип, представен с карикатурна рисунка, или "кралят на бургерите".
Ако потребителят избере реалния монарх, сайтът няколко пъти го пита дали е сигурен в избора си - все пак истинският крал няма да му направи пържени картофки. Изборът на измисления персонаж обаче се зачита веднага.
Използването на изображение на държавния глава трябва да бъде одобрено от кралското семейство, но такова разрешение не е искано, посочи говорител. "Не одобряваме подобен подход. Тъй като става дума за търговски цели, не можем на дадем разрешение", подчерта говорителят.
Who will be the new king of #Belgium? Let people decide. #burgerking should be happy we do not have #lesemajeste laws pic.twitter.com/4i6uwIvBxx
— Steven di Glitterati (@diGlitterati) 24 май 2017 г.
Ако потребителят избере реалния монарх, сайтът няколко пъти го пита дали е сигурен в избора си - все пак истинският крал няма да му направи пържени картофки. Изборът на измисления персонаж обаче се зачита веднага.
Burger King ad angers real-life Belgian royal family: The advert asks people to choose between Belgium's king and… https://t.co/RXutAYhnie pic.twitter.com/4eoFGv98Tt
— VCN Top Stories (@VCNnews) 27 май 2017 г.
Използването на изображение на държавния глава трябва да бъде одобрено от кралското семейство, но такова разрешение не е искано, посочи говорител. "Не одобряваме подобен подход. Тъй като става дума за търговски цели, не можем на дадем разрешение", подчерта говорителят.