Дигитализацията на търговията - шанс за успешен бизнес
/
eCommerce Academy Awards
Доволният клиент е повече от клиент.
Как започнахте работа в Price International?
Компанията беше във важна фаза от своя растеж в моментa, в който започнах. Price International, познати с бранда си Callflow в онзи момент, разработваха новата си уеб-базирана платформа за комуникации и обслужване на клиенти в различни канали като телефон, чатове, месинджъри, имейл, която по-късно нарекохме Omnilinx. Търсеха професионалист, който да ръководи лансирането на този софтуерен продукт. Аз от своя страна видях потенциала на Omnilinx и приложението му в различни сфери на бизнеса, включително и при онлайн магазините и не се поколебах да се присъединя към екипа и да поема предизвикателството.
eCommerce Academy Awards
Как SaaS платформите помагат за развитието на онлайн магазините?
SaaS платформите са като двигател за дигитализирането на търговията и бързата експанзия на онлайн магазините. С помощта на облачните продукти за онлайн търговия, магазините много бързо и сравнително лесно могат стартират и да разрастват бизнеса си без да разработват всичко от нулата и без да инвестират в допълнително хардуерно или софтуерно оборудване.
Например една SaaS платформа като Omnilinx ще помогне на магазина да организира комуникацията си с клиенти в различните канали в интегрирана платформа, така че да не затъне в управление на отделни канали, което е времеемко и неефективно. Също ще помогне с автоматизирани обаждания за потвърждение на поръчките и други оптимизации, които намаляват оперативните разходи и подобряват изживяването на клиентите.
Въпреки всичко, SaaS платформите не са всемогъщи, те са само инструменти. За да вземем най-доброто от една cloud платформа, работата ни трябва да започва с ясна стратегия и цели по отношение на бизнеса.
На какво трябва да наблегнат онлайн търговците в развитието на онлайн магазините си?
Първо и най-важно e потребителското изживяване (UX). То включва всичко, от дизайна на уебсайта, през навигацията, до скоростта на зареждане на страницата и процеса на покупка. Целият процес трябва да бъде приятен за клиента, за да го насърчим да се върне отново.
И второ, предоставянето на отлично обслужване на клиентите. То включва не само отговаряне на въпроси и решаване на проблеми, но и проактивност от страна на търговеца като предоставяне на подробна информация за продуктите и често задавани въпроси.
Сигурността на уебсайта, добре разработената маркетингова стратегия, използването на данни за разбиране на поведението на клиентите, тенденциите на пазара и ефективността на маркетинговите усилия е също са от съществено значение.
eCommerce Academy Awards
Кое е златното правило в комуникацията с клиенти?
Златното правило в комуникацията с клиентите е да бъдат третирани така, както би искала да бъде третирана и отсрещната страна: с уважение и отзивчивост; да избягваме техническия жаргон и да говорим на езика, който клиентите разбират.
Важно да предоставяте канали за комуникация, които клиентите използват ежедневно с близките си, като чатове и социални медии. Така ще почувстват бранда ви по-близък.
Не на последно място – комуникацията с клиенти не е еднопосочен процес. Тя включва не само изпращане на информация, но и получаване на обратна връзка от клиентите. Приемете обратната връзка като възможност за подобрение.
eCommerce Academy Awards
Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Интуитивен, иновативен, надежден.
Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Пътят през Алеята на славата в електронната търговия минава през три думи: „Фокус върху клиента“. Нека това бъде мотото от началото до края – от дизайна на сайта до обслужването на клиенти. Доволният клиент е повече от клиент – той е вашият посланик в света на онлайн търговията. Следователно, инвестирайте във вашите клиенти, и те ще инвестират във вас, като ви направят „Звезда на електронната търговия“.
eCommerce Academy Awards
Вера Иванова e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.