Учени с ново откритие за поведението на Хомо еректус
Учени с ново откритие за поведението на Хомо еректус / ThinkStock/Getty Images

Отпечатъци от стъпала на 1,5 милиона години, намерени в Кения, показват, че Хомо еректус е ходел като съвременния човек и най-вероятно поведението му е било социално, съобщи в. "Дейли мейл".

Учени откриха в Азия оръдия на труда, по-древни от намерените в Европа

Стъпките на 1,5 милиона години на практика не могат да бъдат различени от тези на съвременен бос човек, заявиха учени от международния екип, който ги анализира с нови техники. Те са със същата анатомия и механика. Фосилизираните отпечатъците са открити през 2009 г. близо до град Илерет в Кения. На пет обекта има общо 97 стъпки на почти 20 различни хора, всички представители на Хомо еректус.

Човешкото лице се е променило заради яденето на сурово месо

На всеки обект е имало по няколко възрастни мъже. Това означава, че между тях е имало толерантност и вероятно дори са действали заедно. Според учените сътрудничеството също отделя съвременния човек от другите примати, както и ходенето на два крака.

Специалистите отдавна спорят кога е възникнала изправената походка сред хоминидите.

Останки от хоминиди са открити в Грузия

Хомо еректус се е появил преди около 1,9 милиона години в Африка. Представителите му са владеели огъня и са имали основни каменни сечива. Те са мигрирали в Евразия, като са достигнали до Грузия, Шри Ланка, Китай, Индонезия. На ръст са били от 1,50 м до над 1,80 м. Видът е изчезнал преди около 70 000 години.

Стъпките са анализирани от учените от института "Макс Планк" за еволюционна антропология заедно с международен екип.