Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна / ThinkStock/Getty Images
Добре запазена мумия на женско вълче, живяло преди 56 хиляди години, е намерена в Северна Канада, съобщиха учени. Останките на животното са открити от златотърсач в Юкон през 2016 година, уточнява Би Би Си.

Той разбивал лед с помощта на хидромонитор (водно оръдие) и видял в него някакъв предмет, който се оказа древна мумия. Златотърсачът поставил находката във фризера и съобщил на палеонтолозите.
Находката е кръстена Жур, което означава вълк на езика на местните индианци.

Според учените това е най-добре запазеният екземпляр вълча мумия - има непокътната кожа, косми и зъби. "Всъщност е 100% запазен, липсват само очите", каза в интервю за EurekAlert! Джули Мичън, палеонтолог и професор по анатомия в университета в Айова.
Учените успяха да открият възрастта на вълчето и неговото редовно меню, което включвало риба, както и вероятната причина за смъртта. Резултатите от изследването са публикувани в списание Current Biology.

След анализ на ДНК и зъбния емайл, изследователите предполагат, че вълчето е умряло преди около 56-57 хиляди години (периодът, през който земята е била обитавана от мастодонти). Рентгеновите снимки показват, че вълчето е било на 6-8 седмици по време на смъртта си.
"Смятаме, че тя е била в бърлогата си и е умряла от факта, че бърлогата се е срутила. Според нашите данни тя не е гладувала, а по време на смъртта си е била на 7 седмици. Олекна ни, когато се изясни, че горкото момиче не е страдало дълго", каза Мичън.

Жур е живяла през междуледниковия период, когато обширните арктически ледници временно се оттеглят и на тяхно място се появяват гори. Това са времената на мастодонти, камили, гигантски бобри и, в случая с Жур, сиви вълци.

"Това изключително запазване на месоядно животно ни дава уникалната възможност да разгледаме екосистемите от ледниковия период чрез хищник", каза Тайлър Мърчи, палеогенетик от университета Макмастър, пред National Geographic.