Опра Уинфри беше обявена за най-влиятелната знаменитост от списание "Форбс". Телевизионната водеща оглави годишната класация на финансовото списание на най-влиятелните холивудски звезди заради заработените 77 милиона долара между юни 2012 и юни 2013 г. и водещата й роля в телевизията, социалните мрежи и в медиите.
"Опра все още притежава огромно количество влияние. Тя ръководи своята кабелна мрежа само чрез силата на волята си, връзките и способностите си", заяви Дороти Померанц от списание "Форбс". 59-годишната Опра, която е оглавявала класацията още четири пъти, е една от трите звезди, присъствали в престижния списък всяка година от създаването му през 1999 г. заедно с Хауърд Стърн и режисьора Стивън Спилбърг, отбелязва БГНЕС.
Опра обаче не е най-доходоносната звезда за миналата година. Този път честта се падна на поп дивата Мадона, която е заработила 125 милиона долара между юни 2012 и юни 2013 г. Миналогодишната победителка Дженифър Лопес се свлече до 12-то място в тазгодишната класация, а колежката й Лейди Гага заема второ място.
Макар че беше принудена да отмени много концерти от световното си турне Born This Way Ball заради операция на бедрото по-рано тази година, 27-годишната певица е спечелила 80 милиона долара. "Форбс" посочва като причина за високото й място в класацията и отдадените й почитатели, които я следват в социалните мрежи.
Режисьорът Стивън Спилбърг и певиците Бионсе и Мадона също влизат в топ пет. Кънтри звездата Тейлър Суифт дебютира в годишната класация под номер шест, а в топ 10 попадат още Джон Бон Джоуви, Роджър Федерер, Джъстин Бийбър и Елън ДеДженерис.
Класацията на стоте най-влиятелни знаменитости се основава на приходите за период от 12 месеца и славата, както и на медийното присъствие във всички платформи и влиянието в социалните мрежи. "Форбс" изчислява състоянието на звездите въз основа на приходите от турнета, книги, договори, филми. Освен това списанието отчита колко често звездите са се появявали в медиите и използва сингапурската компания Старкаунт, която изследва присъствието им в 11 различни социални мрежи, включително Facebook, Twitter и YouTube, за да изчисли тяхната популярност и влияние.