Козметиката и бижутата са най-купуваните подаръци за Празника на влюбените Свети Валентин. Това показа проучване на поведението на потребителите на Българската ритейл асоциация (БРА). За да зарадват любимите си, българите купуват още бельо, плюшени играчки, луксозни шоколадови бонбони, дрехи, обувки, чанти и аксесоари. По-практичните пък внимават да не сгрешат и използват подаръчен ваучър, с който всеки може да реши какво да си купи.
„Очаквано жените пазаруват много повече. Съотношението е 70% към 30% в полза на нежния пол. Някои жени ще си купят и тоалети специално за вечерта, а много малка част от мъжете ще влязат в магазина за повода. От друга страна мъжете правят по-големи и по-скъпи подаръци на жените на този ден“, коментират експертите от БРА.
На Свети Валентин: Любовта витае във въздуха на София (СНИМКИ)
От ритейл асоциацията очакват повишаване оборотите на физическите магазини, тъй като за първи път от три години няма да има COVID ограничения за пазаруващите. Другата причина за тази тенденция е и високата инфлация.
Резултатите от последното изследване на нагласите сочат, че 66% от българите празнуват Свети Валентин. За 46% от респондентите Денят на влюбените представлява възможност за отпразнуване на връзката, за 25% това е чужд празник от друга култура, а за 20% от е просто комерсиален празник.
Българска Ритейл Асоциация („БРА“) е учредена в началото на 2009 и представлява търговците на дребно от цяла България. Сдружението се грижи за развитието на търговията, проучването, защитата и разпространението на моралните, икономическите и професионалните интереси на фирмите от сектора търговия на дребно, както и защитата на търговските права на членовете пред държавата. Към момента БРА има над 100 фирми-членове от цялата страна.
„Очаквано жените пазаруват много повече. Съотношението е 70% към 30% в полза на нежния пол. Някои жени ще си купят и тоалети специално за вечерта, а много малка част от мъжете ще влязат в магазина за повода. От друга страна мъжете правят по-големи и по-скъпи подаръци на жените на този ден“, коментират експертите от БРА.
На Свети Валентин: Любовта витае във въздуха на София (СНИМКИ)
От ритейл асоциацията очакват повишаване оборотите на физическите магазини, тъй като за първи път от три години няма да има COVID ограничения за пазаруващите. Другата причина за тази тенденция е и високата инфлация.
Резултатите от последното изследване на нагласите сочат, че 66% от българите празнуват Свети Валентин. За 46% от респондентите Денят на влюбените представлява възможност за отпразнуване на връзката, за 25% това е чужд празник от друга култура, а за 20% от е просто комерсиален празник.
Българска Ритейл Асоциация („БРА“) е учредена в началото на 2009 и представлява търговците на дребно от цяла България. Сдружението се грижи за развитието на търговията, проучването, защитата и разпространението на моралните, икономическите и професионалните интереси на фирмите от сектора търговия на дребно, както и защитата на търговските права на членовете пред държавата. Към момента БРА има над 100 фирми-членове от цялата страна.