Асоциация се усъмни в честността на изборната кампания заради платените дебати в националните медии
Асоциация се усъмни в честността на изборната кампания заради платените дебати в националните медии / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Асоциация се усъмни в честността на изборната кампания заради платените дебати в националните медии
46145
Асоциация се усъмни в честността на изборната кампания заради платените дебати в националните медии
  • Асоциация се усъмни в честността на изборната кампания заради платените дебати в националните медии

Платената изборна кампания в държавните радио и телевизия е в пълен разрез с принципите на обществените медии. Това обявиха от Асоциацията на европейските журналисти в България.

Според тях изискването да се плаща за участие в дебатите, които организират националното радио и българската национална телевизия, предизвиква сериозно съмнение за честността на кампанията за избор на президент и местна власт.

Според Асоциацията БНР и БНТ, тъй като се издържат от националния бюджет, смисълът им на съществуване не е икономическа печалба, а защита на обществения интерес.

"Сблъсъкът на идеи беше изместен от сблъсък на капитали, тоест този, който можеше да плати, можеше да участва в дебатите и да представи идеите си. Ако това нещо отчасти е оправдано при частните медии, защото те все пак са пазарно ориентирани, то за държавните медии няма никакво оправдание. Обществените медии трябва да съблюдават обществения интерес, би трябвало да предоставят право на всички кандидати - в интерес на обществото", коментира Иван Радев, представител на Асоциацията.

Справка във финансовия отчет на държавното радио показва, че за осъществяването на обществената си функция през миналата година, то е получило от републиканския бюджет 48,053 млн. лева. Постъпилите приходи в БНР са 1 427 780 лева, а направените разходи - 51 807 912 лева.