Плевнелиев: За мен приоритети са магистралите „Струма, „Тракия и „Марица
Плевнелиев: За мен приоритети са магистралите „Струма, „Тракия и „Марица / снимка: dnevnik.bg
Плевнелиев: За мен приоритети са магистралите „Струма", „Тракия" и „Марица"
21402
Плевнелиев: За мен приоритети са магистралите „Струма", „Тракия" и „Марица"
  • Плевнелиев: За мен приоритети са магистралите „Струма", „Тракия" и „Марица"

Интервю с бъдещия министър на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев:

Как ще се казва министерството, ще има ли някакво промяна в неговата структура, функции и име?

Вижте, това, което трябва оттук нататък да се случи, е да се работи здраво. По-добре да оставим името така, да не си губим времето с това, а да се фокусираме върху проекти. Остава така.

Кои ще са първите проекти?

Проекти с национално значение, където могат да бъдат спасени работни места и където индустрията може в тази много тежка ситуация да получи глътка въздух. Това са две-три магистрали, вие знаете много добре там нещата вървят в подготвителна фаза, някои други проекти. Преди всичко фокус и приоритети. Ние няма да можем да свършим всичко веднага. Но трябва да започнем отнякъде. Лично за мен първите приоритети са трите магистрали - „Струма", „Тракия" и „Марица".

Да разбираме ли, че Национална агенция „Пътна инфраструктура" отново ще се върне във вашето ведомство или ще остане с настоящия си статут - към Министерски съвет. Всъщност ще имате ли пряк контрол върху дейността на това ведомство.

Към момента не е взето окончателно решение. Ние трябва да обмислим всичко до най-малката подробност, а имайте предвид, че трябва да се съгласува, разбира се, и с Брюксел. Работим заедно с техните експерти. Ще отнеме още седмица до десетина дни. Идеята на всичко това, което правим в момента, е да опростим процедури и да се носи ясна отговорност. Когато една магистрала се провали, да се знае кой я е провалил.

Питах ви за това, защото бъдещият премиер Бойко Борисов каза в едно интервю съвсем наскоро, че още първата седмица от момента, в който започне да действа новото българско правителство, първият човек, който ще извика в кабинета си, е шефът на пътната агенция, за да започнат търговете за АМ „Тракия".

Вижте, прав е господин Борисов. Неговото изключително положително качество е, че той е много фокусиран и аз съм абсолютно убеден, че той е много фокусиран и върху темата „Магистрали". Така че със сигурност първата седмица, ако не първите два-три дни, ще има среща на тази тема. Това са огромни проекти за държавата. Те са приоритетни. Държавата е изгубила три години време. Държавата губи възможности да усвои тези пари, така че дошло е времето, в което трябва да се носи отговорност и да се взимат съвсем конкретни мерки, разбира се, заедно с европейските партньори.

Това, че казахте наскоро, че не разполагате с разумна икономическа обосновка на проекта „Бургас-Александруполис", означава ли, че сте склонен да поемете отговорността да дадем заден ход, така да се каже, по този проект?

Това е една много болна тема лично за мен. Аз установих, че все още не съм се научил как точно да комуникирам на медиите определени неща. Моите думи първо, не бяха такива, а второ, те бяха абсолютно разпространени и тиражирани по един начин, който е неправилен. По принцип ние от месец и половина се опитваме заедно с бъдещия финансов министър Симеон Дянков и други членове на икономическия експертен съвет към ГЕРБ да кажем едно-единствено нещо: ние не сме против този или онзи проект; напротив, всеки проект, който има смисъл, трябва да бъде направен, но нека да има малко повече прозрачност. Това е нещото, за което толкова много се борим. Такава към момента няма. Аз дълбоко вярвам, че ние сме назначени от данъкоплатците в България и че ние трябва да бъдем по-прозрачни към тях, те трябва да знаят ние какво смятаме да направим. Примерно, искам да ви кажа, че аз дълбоко вярвам също така, че трябва да направим по отношение на инфраструктурата ясен план за действие, който също да бъде показан - на бизнеса, на работодателските организации, на гражданите, те трябва да знаят ние какво смятаме да работим следващите четири години малко по-конкретно.