От началото на лятната кампания, обявена на 14 юли, по Северното Черноморие са извършени 379 оперативни проверки, при които са констатирани 84 нарушения, съобщиха днес от пресслужбата на Териториалната дирекция на НАП във Варна. Инспекторите са посетили нощни заведения, ресторанти, магазини, паркинги.
Целта на проверките е да се установи дали обектите отчитат приходите си и издават касови бележки, както и дали наетите служители имат трудови договори.
От констатираните нарушения 17 са за неиздаване на касов бон, а 21 - за установено разминаване между касовата наличност и маркираните продажби. В рамките на кампанията вече са запечатани два обекта, от които единият е във Варна. В още осем са разкрити нарушения, които водят до налагането на тази мярка.
Дават ли се „заплати в плик“: НАП започва проверки по морето
От НАП припомнят, че всеки клиент трябва да поиска фискален бон при покупка като гаранция за стоките и услугите, които получава. Потребителите могат да проверяват дали касовите бележки, които търговците им издават, са истински или фалшиви чрез мобилното приложение на НАП – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката.
Целта на проверките е да се установи дали обектите отчитат приходите си и издават касови бележки, както и дали наетите служители имат трудови договори.
От констатираните нарушения 17 са за неиздаване на касов бон, а 21 - за установено разминаване между касовата наличност и маркираните продажби. В рамките на кампанията вече са запечатани два обекта, от които единият е във Варна. В още осем са разкрити нарушения, които водят до налагането на тази мярка.
Дават ли се „заплати в плик“: НАП започва проверки по морето
От НАП припомнят, че всеки клиент трябва да поиска фискален бон при покупка като гаранция за стоките и услугите, които получава. Потребителите могат да проверяват дали касовите бележки, които търговците им издават, са истински или фалшиви чрез мобилното приложение на НАП – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката.