Строежът на екозавода в София можел да започне веднага при законови промени
Строежът на екозавода в София можел да започне веднага при законови промени / netinfo

Ако бъде променена законовата уредба, софийският завод за преработка на боклук може да започне да се строи незабавно, увери кметът на София Бойко Борисов. Той добави, че парите за завода ще бъдат европейски, а не национални.

Според кмета съфинансирането за изграждането на завода ще дойде от Европейската инвестиционна банка, с която почти се били договорили. В края на миналата седмица банката отпусна при изгодни условия заем на София за изграждане на участъци от метрото. Борисов каза също, че Община София трябва незабавно да започне постъпки комуналните дейности да станат отново общински.

„Тогава в нашите задачи, които даваме, да речем, на концесионерите за чистота влизат основните пътища да бъдат изчистени, голяма част от тротоарите, от градините, от гробищата. Ние не плащаме и никой не е длъжен да ни ги чисти. Ако ние сега речем да им дадем допълнително пари, никой няма да ни повярва, че не искаме да ги направим по-богати. Ако това е общинска фирма, ние можем да дадем спокойно и 50, и 100 и 200 млн. лв., ако трябва, и да гарантираме, че това ще бъде направено така, както трябва, и няма къде да изтекат тези пари”, обясни столичният градоначалник.

Според Борисов отново общински трябва да станат службите за почистване, банката и други дейности.

Междувременно стана ясно, че общинските съветници от Харманли са одобрили предложението на кмета Михаил Лисков на сметището край града да бъдат депонирани 50 000 тона софийски боклук. Това може да стане само и единствено след финансиране на инфраструктурните проекти на общината, описани в приложение към докладната записка.

Местните парламентаристи гласуваха градоначалникът да подпише договор с кмета на София, с цена на услугата 24 лв. с ДДС на тон, като транспортните разходи да са за сметка на Столичната община. С приемането на софийските боклуци община Харманли ще очаква близо 30 милиона лева. От тях 4 милиона за техника и изграждане на инсталации на регионалното депо, а останалите за финансиране на 12 инфраструктурни проекта.