/ БГНЕС
Започна премахването на ограничителите на „Граф Игнатиев“, придобили известност като "перки". Те ще бъдат заменени с чугунени колчета, предаде БГНЕС.
 
„От днес започва подмяната на ограничителите по „Графа“. В началото ще се започне от ъгъла на улицата със „6-ти септември“ до ул. „Раковски“. След това ще продължи и в останалите участъци“, каза директорът на дирекция „Транспортна инфраструктура“ в СО Васил Начевски.

Графа
БГНЕС

Графа
БГНЕС

Той обясни, че в момента са пристигнали около 200 колчета, като за подмяната на всички стари ограничители по улицата ще са необходими около 600.
 
Цената на един болард (чугунено колче) е 88 лв. без ДДС. Демонтажът на перките и поставянето на основите, на които ще бъдат хванати колчетата ще бъдат извършени и за сметка на строителя, а общината ще заплати само болардите“, посочи той.

Търговци от „Графа“ с колективен иск към Столичната община

Графа
БГНЕС


Задържаха мъжа, който по-рано изкърти част от перките по „Графа“ (СНИМКИ)

На 20 август жена се спъна и падна на перките, а мъжът ѝ Александър Рогачев изкърти три то тях, като две постави на трамвайните линии, а друга хвърли на тротоара. Заради деянието си той беше задържан за 24 часа и се сдоби с обвинение за повреждане на чужда собственост по хулигански подбуди.
 
Начевски категорично отрече именно това да е поводът и увери, че всичко е било планирано. Подмяната не е започнала по-рано, защото са чакали колчетата да бъдат произведени, добави директорът.

Графа
БГНЕС

Всичко беше планирано и инцидентът от преди дни не е причина да се форсира подмяната“, подчерта той.
 
„Перките“, които предизвикаха серия от инциденти, ще видим на други места в града. На първо време обаче те ще бъдат прибрани в склад на общинското дружество „Софинвест“.

Графа
БГНЕС

„Перките вече имат култово значение за София. Бях видял дори едни японски туристи да се снимат с тях. Но с колчетата е много по-хубаво и практично. Става и по-естетично с тях“, заяви музикантът Александър Сомов минути, след като видя как се монтира първото колче.
 
Той обясни, че е ходил на много места в чужбина и навсякъде има различни видове ограничители, които разделят трасето за движение от пешеходното пространство. Единствената разлика с нашите е, че там те са по-високи и видими. Сомов беше категоричен, че е необходимо да има ясна граница между двете пространства и определи предложенията там да няма ограничители като неприемлива.
БГНЕС