СЕМ апелира за спиране на „натуралните” реклами в часовете за хранене
СЕМ апелира за спиране на „натуралните” реклами в часовете за хранене / снимка: Sofia Photo Agency, архив
СЕМ апелира за спиране на „натуралните” реклами в часовете за хранене
71349
СЕМ апелира за спиране на „натуралните” реклами в часовете за хранене
  • СЕМ апелира за спиране на „натуралните” реклами в часовете за хранене

След писма на възмутени зрители, Съветът за електронни медии излезе с призив да бъдат ограничени по време на вечеря натуралистичните реклами на дамски превръзки и лекарства срещу хемориди, пърхот и диария.

Пред Дарик председателят на регулаторния орган - Георги Лозанов, коментира, че това е препоръка към телевизиите и рекламния бранш, защото посланията им създават дискомфорт и се разминават с очакванията на аудиторията.

Препоръката на СЕМ засяга рекламите за гъбички, цистит, простатит, хемороиди, дамски превръзки, препарати за почистване и други подобни продукти, представящи различни физиологични дейности и хигиенни проблеми.

В писмата си гражданите се оплаквали за излъчването на натуралистичните реклами по време на вечеря, обясни Лозанов. „През другото време тези реклами си носят иронията и стилистиката на рекламата, която аудиторията приема. Но по време на вечеря ми се струва прекалено”, заяви още той.

В гневните писма, някои споделяли, че са погнусени или ще полудеят от подобни реклами. „Пишат как е възможно, кога ще спрат, спрете ги. Хората не знаят, че ние нито можем да ги спрем, нито имаме такъв тип нагласа, защото иначе „ще полудеят”, „това е гадно” и т.н. оплаквания”, каза пред Дарик Лозанов.

Междувременно СЕМ подготвя ново становище към телевизиите заради високите нива на звука при излъчване на рекламните блокове. „Ние внедрихме апаратура, в която измерваме звука. Имаме констатирани едно-две нарушения, срещу които тръгна процедура. Като цяло мисля, че този проблем се реши. Сега това, което констатираме, и, което може би, ще бъде повод за следваща позиция на съвета, е, че където остана високо, нивото на звука, то не е на рекламите, а е на шапките, които разделят рекламата от останалото съдържание. Те изведнъж гръмват и след това рекламите влизат на нормално ниво на шума”, заяви Лозанов.

Нивото на звука на анонсите трябва да бъде обрано, ще пише в бъдещата позиция на СЕМ към телевизионните оператори, каза още Георги Лозанов.