Атанас Пеканов
Атанас Пеканов / МС
Целта на механизма за възстановяване и устойчивост е да се правят важни инвестиции. Тук ще гарантираме, че България по-дообре ще може да използва човешкия си потенциал. Това каза вицепремиерът по управление на европейските средства Атанас Пеканов по повод Националния STEM център, предаде БГНЕС.

Чрез това ще се повиши интересът към науката и изследванията, като ще се наблегне на изкуствения интелект, роботиката, информационните науки и математика. Според Атанас Пеканов, ако се направи достъпно това, което в училище изглежда трудно, ще бъде постигнат успех.

Заместник-министърът на образованието и науката Надя Младенова заяви, че амбицията на проекта е да достигне до всяко едно училище в България, дори в най-малкото населено място и да бъде достигнато високо ниво на образование.

ЕК одобри първото плащане по Плана за възстановяване и устойчивост (ВИДЕО)

Проектът, който е финансиран по Плана за възстановяване и устойчивост, включва два компонента – изграждането на Националния STEM център и създаване на 2240 училищни STEM центъра. Целите са изглаждане на образователна STEM среда, повишаване на уменията за професионална реализация на пазараза на труда и др.

В STEM центъра ще бъдат изградени 5 национални лаборатории - зали, в които да могат да бъдат обучавани учителите и учениците. Ще има място за настаняване и хранене, както и за всякакви други дейности. Там ще се обучават и българските олимпийци, за да могат да се подготвят за състезания. Ще бъде създадена и лаборатория по дигитални, аудио и видео изкуства. Теоретични и практични методи, изработка на стем материали за използване в класната стая. Ще има и гореща линия, където всеки ще може да се свърже при неясноти.

Пеканов: 14 млрд. лв. ще се влеят в икономиката през новия програмен период

Училищната STEM среда наред с изграждането на физически STEM център, ще бъде внедрено технологично оборудване и ще бъде въвеждена интегрирана методика на обучение, както и ще се повиши квалификацията на учителите. Финансирането ще бъде на база броя на учениците в конкретното училище.
БГНЕС