Една пета от катастрофите у нас са предизвикани от млади шофьори, които имат опит под две години. Това означава, че нещо куца в обучението. Над 96% от инцидентите на пътя са предизвикани по вина на шофьорите, твърдят от бранша.
Бичът на българския шофьор е високата скорост
Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България заяви пред БТА, че няма изгледи да се приближим към останалите страни в ЕС по брой жертви, които са много по-малко от тези в България. 31 часа са недостатъчни за обучение, посочи той и припомни, че има и школи, които предлагат обучение за по 250 лева, което само по себе си говорело за качеството му.
Предлагат повишаване на часовете за кормуване на кандидат-шофьорите
До днес загиналите у нас са 272 от началото на годината.
Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка посочи, че целта на всеки курс е кандидатът да вземе книжка. Не остава време за каране през нощта, в тапа и на магистрала, посочи той. От АПИ искаме карта с местата, на които има май-много произшествия, за да може точно там да минат част от часовете.
Новите шофьори ще могат да карат по-мощни коли, но само с придружител
Владимир Андонов от Пътна полиция, заяви, че МВР подкрепя увеличаването на часовете по кормуване по време на обучението и допълни, че в първите една-две години след вземането на книжката, водачите продължават практически да се учат.
Бичът на българския шофьор е високата скорост
Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България заяви пред БТА, че няма изгледи да се приближим към останалите страни в ЕС по брой жертви, които са много по-малко от тези в България. 31 часа са недостатъчни за обучение, посочи той и припомни, че има и школи, които предлагат обучение за по 250 лева, което само по себе си говорело за качеството му.
Предлагат повишаване на часовете за кормуване на кандидат-шофьорите
До днес загиналите у нас са 272 от началото на годината.
Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка посочи, че целта на всеки курс е кандидатът да вземе книжка. Не остава време за каране през нощта, в тапа и на магистрала, посочи той. От АПИ искаме карта с местата, на които има май-много произшествия, за да може точно там да минат част от часовете.
Новите шофьори ще могат да карат по-мощни коли, но само с придружител
Владимир Андонов от Пътна полиция, заяви, че МВР подкрепя увеличаването на часовете по кормуване по време на обучението и допълни, че в първите една-две години след вземането на книжката, водачите продължават практически да се учат.