„Има такъв народ“ (ИТН) са внесли днес законопроект за промени на Закона за здравето, които предвиждат въвеждането на мобилна лекарска помощ. Това съобщи на брифинг в парламента Андрей Чорбанов (ИТН).
По думите му по този начин се дава възможност да се усвоят добри европейски практики, при които се осигурява редовно медицинско обслужване в трудно достъпни населени места. Тази помощ не дублира работата на общопрактикуващите лекари, защото те нямат възможност да извършват специализирани изследвания, уточни Чорбанов.
В законопроекта е предвидено да се осигурят и специализирани високопроходими автомобили, които да обезпечат прегледи във всички населени места и да могат да се извършват базови изследвания като биохимични проби и анализи, например. Огромна част от населението в тези трудно достъпни селища няма възможност да посещава съответните областни центрове, където има специализирани лаборатории, посочи депутатът.
Този законопроект е и в помощ на залаганата от нас тематика в здравеопазването за превенция и профилактика, добави той. Ние сме една от най-болните нации, както е известно, даде аргумент за промените Андрей Чорбанов, като отбеляза, че в бюджета за тази година основните пари отново са за болнична помощ в голямата си част, а не за профилактика. Всеизвестно е, че един инвестиран лев в профилактика и превенция спестява 10 лв. за лечение, подчерта депутатът.
Предвижда се и създаването на Изпълнителна агенция, която да се занимава с тези дейности, да събира достатъчно здравна информация, която може да бъде използвана за различни медицински цели. Изпълнителната агенция по превенция, профилактика и медицински изследвания може да бъде финансирана като процент от акцизния данък върху алкохола и цигарите, обясни Чорбанов. И уточни, че не е необходимо да се обучават специални кадри за мобилните екипи, и освен лекар и медицинска сестра, те могат да са и от фелдшер и медицинска сестра. Самите автомобили не са много скъпи, цената им варирала.
По изчисления около 5 млн. лв годишно ще са за агенцията, според вносителите, а спрямо населените места, в които ще бъдат ползвани автомобилите, ще са необходими около 93-95.
ИТН се надяват на подкрепа от останалите парламентарни групи за законопроекта си, защото в промените нямало политическа окраска.
По думите му по този начин се дава възможност да се усвоят добри европейски практики, при които се осигурява редовно медицинско обслужване в трудно достъпни населени места. Тази помощ не дублира работата на общопрактикуващите лекари, защото те нямат възможност да извършват специализирани изследвания, уточни Чорбанов.
В законопроекта е предвидено да се осигурят и специализирани високопроходими автомобили, които да обезпечат прегледи във всички населени места и да могат да се извършват базови изследвания като биохимични проби и анализи, например. Огромна част от населението в тези трудно достъпни селища няма възможност да посещава съответните областни центрове, където има специализирани лаборатории, посочи депутатът.
Този законопроект е и в помощ на залаганата от нас тематика в здравеопазването за превенция и профилактика, добави той. Ние сме една от най-болните нации, както е известно, даде аргумент за промените Андрей Чорбанов, като отбеляза, че в бюджета за тази година основните пари отново са за болнична помощ в голямата си част, а не за профилактика. Всеизвестно е, че един инвестиран лев в профилактика и превенция спестява 10 лв. за лечение, подчерта депутатът.
Предвижда се и създаването на Изпълнителна агенция, която да се занимава с тези дейности, да събира достатъчно здравна информация, която може да бъде използвана за различни медицински цели. Изпълнителната агенция по превенция, профилактика и медицински изследвания може да бъде финансирана като процент от акцизния данък върху алкохола и цигарите, обясни Чорбанов. И уточни, че не е необходимо да се обучават специални кадри за мобилните екипи, и освен лекар и медицинска сестра, те могат да са и от фелдшер и медицинска сестра. Самите автомобили не са много скъпи, цената им варирала.
По изчисления около 5 млн. лв годишно ще са за агенцията, според вносителите, а спрямо населените места, в които ще бъдат ползвани автомобилите, ще са необходими около 93-95.
ИТН се надяват на подкрепа от останалите парламентарни групи за законопроекта си, защото в промените нямало политическа окраска.