Делът на пълнолетните българи, които продължават обучението си, е най-нисък в Европа. Това сочи доклад на Европейската комисия.
Според данните достъпът на деца в неравностойно положение в училищата все още е предизвикателство пред страната ни. Това според доклада важи с особена сила за ромските деца в ранна детска възраст - почти една четвърт от тях на възраст 7-15 години не са обхванати от образователната система.
160 млн. лв. повече в бюджета за образование през 2016 г.
Според доклада на ЕК едва около 42% от децата от ромски произход на възраст от 4 до 7 години са записани на детска градина или на предучилищна. България отбелязва напредък в резултатите, отчитащи основните умения, придобити чрез образователната система, но е необходимо да подобри допълнително качеството на системата на училищното и висшето образование, за да отговори на нуждите на пазара на труда, казва се още в доклада.
Европейската комисия определя качеството на професионалното образование у нас като недостатъчно. Посочва се още, че българското училищно и предучилищно образование има спешна нужда от реформа. Сред причините за това според комисията са ниското качество на училищното образование, измерена чрез международни изследвания като PISA и PIRLS.
Посочва се още необходимостта да се осигури равен достъп до образование за всички деца в България, както и високият процент на отпадащи от системата ученици.
По-къса лятна ваканция и по-малко физическо в училище
Европейската комисия определя образователната структура у нас като неадекватна, учебните програми като остарели, а учебниците - с незадоволително качество. 20% от учителите в България смятат, че тяхната професия е ценена в обществото (в сравнение с 19% в ЕС средно), показват още данните на комисията.