Изтребител
Изтребител / БГНЕС, архив
България е подписала с Руската самолетостроителна корпорация "МиГ" договор за ремонт на своите изтребители, съобщи генералният директор на корпорацията Иля Тарасенко. В същото време в България на правителствено ниво се обсъжда идеята руските изтребители да се ремонтират на родна територия в авио ремонтния завод „Авионамс”, след получаването на  лиценз от руската корпорация.
Б
ългария не се е отказала ремонтите на изтребителите МиГ 29 да се правят от руската компания,  заяви пред  агенция „ТАСС” Иля Тарасенко  по време на изложението на авиационно-космическа техника в индийския град Бангалор.

Москва: Позицията на София за МиГовете е в разрез с договореностите

„В края на миналата година бяха подписани редица споразумения и  договори за българските Военно въздушни сили. Ние си сътрудничим с тях. България не се е отказала от ремонта на нашите самолети”, коментира Тарасенко. Руските медии припомнят, че в края на 2015 г. българският парламент ратифицира междуправителствено споразумение с Полша за ремонт и поддръжка на самолетите МиГ-29 руско производство. Въпреки протестите на РСК "МиГ", полската страна отремонтира шест двигателя за 6,138 млн. евро.

България и Полша подписаха договора за ремонт на МиГ-29

През ноември миналата година военната прокуратура на България обвини бившия министър на отбраната Николай Ненчев, че е предотвратил сключването на договора с РКС "МиГ" за ремонт на българските самолети. По данни на прокуратурата, Ненчев е държал договорите в сейфа и не предприел никакви действия за изпълнението им, коментират още руските издания.  

Преди дни служебният министър на икономиката Теодор Седларски настоя да бъдат предприети съвместни мерки с военното министерство, за да се даде възможност цялата летателна техника на Българската армия, включително МиГ 29, да бъдат ремонтирани на територията на авиоремонтния завод "Авионамс" в Пловдив.

Прокуратурата подхваща и Николай Ненчев

Това може да стане след получаване на съответните разрешения от руска страна. Седларски посети завода, който е единственото предприятие извън Руската федерация, извършващо ремонт на вертолети с гражданско и военно предназначение от типа МИ 8, МИ 17 и техните модификации и на самолети от фамилията МиГ и СУ. От Министерство на икономиката обясниха, че съвместните усилия за сътрудничество с РСК МиГ и съответните структури в Руската федерация ще продължат, както и че към момента "Авионамс" разполага със съответните сертификати.

Те са издадени от конструктора и дават възможност дейността на завода в бъдеще да бъде разширена. Дружеството е съхранило всички мощности, които са необходими за ремонтно-възстановителни дейности на авиационна техника руско производство, която в момента се експлоатира от българските военновъздушни сили.