Преговорите в БДЖ за спиране на стачните действия бяха отложени за 6 декември. Причината е, че транспортният министър Ивайло Московски, с когото настояха да преговарят синдикатите, е поискал да се запознае с документите по случая, съобщиха от пресцентъра на министерството. Пред Дарик синдикалният лидер Петър Бунев заяви, че влаковете ще спрат да се движат отново между 8 и 16 часа. Така стачката ще продължава тринайсти ден.
В релсовия оператор НК "Железопътна инфраструктура" се водиха разговори в понеделник за подписване на нов колективен трудов договор, като те приключиха без споразумение.
Именно подписването на колективни трудови договори в двете компании се сочи като една от главните причини за започване на стачката в железопътния сектор на 24 ноември. Друго основание според синдикатите са предложените от компанията реформи за намаляване на разходите. Преди месец ръководството на БДЖ предложи пет мерки, за които е непреклонно: повишаване на цените на билетите, освобождаване на над 2000 души персонал в превозвача, спиране от движение на влакове, без да се стига до закриване на линии, продажба на товарните превози и неоперативни активи.
Междувременно на деветия ден от стачката германски кредитор на компанията поиска до края на годината да му бъдат изплатени 15 млн. евро от дължими 24 млн. евро и да се направи график на погашенията след това. Председателят на борда на директорите на холдинга Владимир Владимиров определи това като започване на обратното броене, предупреди, че холдингът няма тези средства и допълни, че има все пак механизъм, по който държавата да се намеси.
От 2 декември са в сила нови цени на билетите за бизнес влаковете. Превозът е с около 15 на сто по-скъп, отколкото досега, а от мярката се очакват постъпления от около половин милиард лева на година.