/ ThinkStock/Getty Images
Над 1 млрд. кофички българско мляко се продават в Китай за година и то само на една търговска марка. Това каза Кръстьо Белев от Българо-Китайската асоциация за бизнес развитие, по време на конференция в София.

Българските производители имат проблем за износ на продукти за Китай, но в момента митата за американски продукти растат и това е един от факторите да засилим нашия износ за азиатската страна, уточни той. По думите му стоки като вино, вода с розова есенция и мляко са продукти, които лесно се пласират на огромния китайски пазар.

Българско кисело мляко подлудява китайците

"България отчита трицифрен ръст на продажбите за Китай само за няколко месеца", каза Кръстьо Белев пред "Труд".
 
Половината японски домакинства закусват с българско кисело мляко

За 2017 г. износът на България за Китай е на стойност 1,246 млрд. лв., което е ръст с 36,3% спрямо предходната година, сочат данните на НСИ. Вносът от Китай през миналата година е за 2,168 млрд. лв., като нараства с 6,6%. Дефицитът във външната ни търговия с азиатската страна е 922 млн. лв. Офиси в Китай имат 142 български компании.

България е изнесла за Китай 1,1 млн. литра вино през 2017 г. на стойност 52 млн. лв. Количеството обаче е твърде малко в сравнение с потенциала на страната ни.

Китайци с интерес към българските малини, 3 дни са в Лозница

Български компании в момента водят преговори с китайски вносители с идеята да се увеличи износът на вино за азиатската страна, но те са в начален етап. Китай е най-големият пазар на вино за търговци от целия свят, затова и вина с цена над 2 евро трудно се пласират.

Общият износ на български вина за чужбина възлиза на 703,5 млн. лв. за 2017 г., при 810,9 млн. лв. през 2016 г., докато вносът е за 807, 5 млн. лв. през 2017 г. при 786, 2 млн. лв. през 2016 г. Някои родни компании изнасят вино дори за Индия.