НОИ удължи срока за смяна на платеца от клиенти на КТБ
НОИ удължи срока за смяна на платеца от клиенти на КТБ / снимка: Sofia Photo Agency
НОИ удължи срока за смяна на платеца от клиенти на КТБ
74058
НОИ удължи срока за смяна на платеца от клиенти на КТБ
  • НОИ удължи срока за смяна на платеца от клиенти на КТБ

До 4-ти август, включително, пенсионерите, които получават пенсията по сметка в Корпоративна търговска банка или Креди Агрикол могат да подадат заявление за промяна на банката, в която институтът да им преведе пенсията за месеца - тази мярка предприеха от НОИ, след като стана ясно, че над 1200 пенсионери все още получават пенсията си в двете неработещи банки.

НОИ продължава да информира пенсионерите чрез медиите, но остава предпазлив в търсенето на личен контакт, за да не бъде изтълкувано като влияние в крехката финансова ситуация у нас, обясни пред Дарик управителят на института Бисер Петков.

Той посочи, че НОИ няма правно основание да спре изплащането на пенсиите към посочената банкова сметка освен ако самият пенсионер не заяви желание за промяна на банката.

„На 24 юли данните от нашата информационна система показаха, че 1597 са пенсионерите, които не са подали заявление за промяна на платеца на пенсия. Към 11.00 часа на днешния ден броят е 1223. На практика през тези два работни дни броят на лицата, които са подали заявление, е от порядъка на 370 човека. Следим този процес. Надявам се, че информацията, която се дава в последните дни също ще достигне и до хората, които до момента не са получили тази информация и които имат тази информация, но са изчаквали, или имат други основания да не предприемат действия по смяна на банковата сметка, тъй като една част от лицата получават кредити, съответно погасяват от постъпленията по сметката тези кредити. Вероятно има лица, на които им е наложен запор върху част от пенсиите, които също продължават да се събират. Това са други обстоятелства, които всяко лице преценява и само взема решение за действията или бездействието", обясни управителят на НОИ.

На въпрос на Дарик - дали има други видове обезщетения, които са блокирани в двете банки и колко хора са засегнати от това, Петков отговори: „Това, което направихме по отношение на този контингент от наши клиенти беше да задържим временно плащането на обезщетенията, защото там също има нормативен срок за плащане - 15 дни от представяне на документите. Това са осигурени лица, които са ни предоставили съответно електронна поща или номер на мобилен телефон, затова чрез кратки SMS съобщения ги известяваме, че имат такава възможност да получат достъп до дължимото им плащане, съответно да предприемат действие по промяна на банкова сметка".