Лошото време намалило туристите за "дълъг уикенд" по морето

Лошото време намалило туристите за дълъг уикенд по морето
Лошото време намалило туристите за дълъг уикенд по морето / снимка: БГНЕС
Експерт: България успя да запази имиджа си на руския туристически пазар
74277
Експерт: България успя да запази имиджа си на руския туристически пазар
  • Експерт: България успя да запази имиджа си на руския туристически пазар

Сериозен спад на туристите през Лято 2014 г. ще отчете секторът у нас, заяви в следобедния блок на Дарик "Сиеста" председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции Байко Байков. По думите му причините за това са както лошото време и фалитите на руските туроператори, така и недобрата реклама на българския туристически продукт.

Според Байков фалитите на руските туроператори няма да повлияят толкова силно на българските компании, колкото на фирмите в други европейски страни.

"Тези наши колеги ще претърпят конкретни щети, но не това е същественото. По-същественото е, че България успя да запази имиджа си на руския пазар и независимо от този краткосрочен ефект от намалението, което неминуемо ще настъпи поради прекратяване дейността на тези агенции, ние ще възстановим бързо нашите позиции, защото туристическият продукт, който се предлага на руския пазар е желан, добре се посреща и няма да има сътресения в следващия туристически сезон", каза той.

На въпрос какъв би бил размерът на щетите, председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции отказа да коментира конкретни числа, но допусна, че колегите му няма да претърпят сериозни щети. "Практиката в тези случаи е да се договарят капацитетите с определено ниво на защита под формата на депозити. Така че тези механизми при всички случаи са приложени. Друг е въпросът, ако има нелегален дял, тогава вече нещата стават различни. При нелегалния бизнес, документацията, част от нея, всички тези документи изчезват в голяма степен. Но това пък е рискът на тези, които работят нелегално, ако има такива".

Запитан дали у нас има такива фирми, които са част от нелегалния дял, Байков напомни, че от асоциацията са посочвали, че вероятно половината от туристическия бизнес е нелегален - хотелиери, ресторантьори, туроператори, екскурзоводи.

Лошото време е намалило драстично курортистите в сектора на т.нар. "дълъг уикенд", добави Байко Байков. По думите му дъждовното лято е насочило българските туристи към Гърция и Турция, от което сериозно ще пострада вътрешният ни туризъм.