Инженери: Задвижваните от водород тестови коли имат добри показатели
Инженери: Задвижваните от водород тестови коли имат добри показатели / netinfo

От серийното производство на автомобили, които се движат с водород, ни делят няколко поколения коли, но инженерите са направили огромна крачка към преодоляването на основни пречки пред технологията за превръщането й в гориво на бъдещето, предаде ДПА.

Honda FCX („Хонда Еф Си Екс”), показана неотдавна на журналисти на пистата за изпитания във Висби, "е много по-бърза, отколкото вярват повечето хора", казва Томас Брахман от Изследователския център на Honda в германския град Офенбах.

Ръководителят на проекта Сачито Фуджимото информира, че Honda FCX има същите възможности както и 2,4-литровия бензинов двигател, като при това развива максимална скорост от 160 км./ч. и мощност от 95 кВ/129 конски сили, пише БТА.

Роланд Крюгер, който отговаря за изследванията на водород в Изследователския център на Ford („Форд”) в Аахен, посочва, че задвижваният чрез водород модел на Ford - Explorer („Експлорър”) лесно се включва в потока на движението с мощност от 130 кВ/177 конски сили и максимална скорост от 140 км./час.

В прототипите изгарянето на водород и кислород, който произвеждат енергия за електрически двигател, протича добре. Единствените емисии са от водна пара. Но дилемата, пред която се изправят инженерите е, че "пространството необходимо за компонентите, тяхната издръжливост, факторът на температурата и разходите все още са проблем", посочва Крюгер.