Дидие Щосел: С влизането на Nielsen динамиката на българския телевизионен пазар ще се промени
Дидие Щосел: С влизането на Nielsen динамиката на българския телевизионен пазар ще се промени / снимка: trud.bg

Доверието е най-важното нещо, с което трябва да се ползват пийпълметричните агенции. В това е категоричен главният изпълнителен директор на „Нова броудкастинг груп” Дидие Щосел. Стъпването на голяма компания за маркетинг и медиа проучвания като Nielsen напълно променя картината и динамиката на българския телевизионен пазар, споделя той  в интервю за „Капитал”.

Преди по-малко от месец Nielsen купи 51% от агенцията за рейтинги „Медиарисърч”. По думите на Щосел инвестицията на Nielsen е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните.

MTG и „Нова” винаги са били последователни в своите действия и послания, свързани с измерването на телевизионната аудитория, напомня Щосел. „Винаги сме твърдели, че една такава система трябва да бъде притежавана от световен лидер с доказан авторитет. Да бъде надеждна, да разполага с най-новата и модерна технология, която да може да измерва кросмедийни кампании - телевизия и интернет. Да може да ни предоставя данни за медийно потребление на допълнителни екрани - лаптопи, таблети, мобилни устройства. Защото навиците на аудиторията се променят, пазарът също. Модерна пийпълметрична система ще позволи на рекламодателите да оптимизират своите кампании за различните видове медии”, казва Щосел.

Главният изпълнителен директор на „Нова броудкастинг груп” е сигурен, че сега много играчи на пазара ще преосмислят решението си, с коя агенция да работят, „защото вече е трудно да обясниш защо не работиш с компанията, световен лидер”.

„Всичко това ме кара да се усмихвам, когато някой се опитва да разпространява информация, че смяната на рейтинговата агенция е „проект на „Нова”, признава Щосел, като допълва, че Nielsen е компания със световна репутация, листвана на Нюйоркската фондова борса, и трябва да й бъде отдадено заслуженото доверие.

„По отношение на това дали има риск - не смятаме, че има риск. Всеки маркетингов директор или директор на рекламна агенция, когато отидат при шефовете си и кажат, че рейтингът според Nielsen е X - Y - Z, техните мениджъри ще го възприемат веднага като факт, защото нямат никакво основание за съмнение”, казва Щосел.

Той съобщи, че през септември Nielsen ще публикува резултатите от одит, който правят на пийпълметричната система, за да се уверят, че тя отговаря на международните им изисквания и стандарти. Доверието е най-важното нещо, с което трябва да се ползват пийпълметричните агенции, категоричен е Щосел.

Няма да има промяна на цените за телевизионна реклама заради смяната на рейтинговата агенция, уверява той.

През първата половина на 2014-а рекламният пазар запазва нивата си спрямо година по-рано. Пазарът на телевизионна реклама е стабилен, като главният изпълнителен директор на „Нова броудкастинг груп” пресметна, че ако се извадят финансирани от държавата рекламни кампании като тази за цифровизацията, той отчита ръст.

По отношение на рекламния тв пазар предлагането е стабилно, търсенето по мнението на Щосел може само да нараства, следователно и цените може да се увеличат. По отношение на интернет - търсенето ще продължи да нараства, категоричен е той. „Ние като група се развиваме доста стабилно в интернет. Някои може би губят, но важното е, че все повече и повече рекламодатели виждат, че интернет е много мощно средство за достигане до аудиторията, която е по-млада и по-различна като навици”, коментира Щосел.

Главният изпълнителен директор на „Нова броудкастинг груп” отбеляза, че компанията е постигнала общо 26 на сто ръст на приходите през първата половина на тази година спрямо същия период на 2013 г.

Дидие Щосел се надява, че с предстоящите избори и новото правителство ще е в състояние да успокои нещата и да даде увереност на хората, че в България отново може и трябва да се инвестира. Той споделя, че е твърд привърженик на еврозоната и според него страна ни трябва да си постави за цел да влезе в нея през 2020 г., за което ще нужна подготовка, правилно управление и настройки в следващите години.

Много е важно използването на възможностите на ЕС за подобряване и развитие на инфраструктурата, категоричен е Щосел. Ако се направят промени в управлението в смисъл на създаването на дългосрочни цели и програми, промяна и развитие на компетенциите има много реални шансове да се успее, отбелязва той.

Цялото интервю с Дидие Щосел четете в Capital.bg