Министърът на туризма Николина Ангелкова даде началото на телевизионната кампания на България по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel, съобщиха от ведомството.
Рекламните клипове на страната ни вече се излъчват и по четирите тв канала. Излъчването на рекламата се финансира по европроект на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС по ОП "Регионално развитие".
"Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране", е казала министър Ангелкова. По думите й излъчванията по някои от телевизиите са започнали още в началото на месеца, като вече са обхванали и четирите канала.
За да се стартира максимално бързо, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията - един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. "Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция", е допълнила Николина Ангелкова.
По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7 на сто), Чехия (с 5-6 на сто) и съседните балкански страни (Турция - около 10 на сто; Гърция - около 10 на сто; Сърбия - около 2 на сто, Македония - 3 на сто).
За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40 на сто. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус - ръст с около 5 на сто. "Тези данни не трябва да ни успокояват - браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние
ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи", е подчертала министърът на туризма.