Британска компания купува „Кейбълтел” и „Виком България”
Британска компания купува „Кейбълтел” и „Виком България” / netinfo
Комисията за защита на конкуренцията разреши продажбата на „Кейбълтел” и на „Виком България” на британската компания „Рамфорд алайанс лимитид”.

Към момента на сделката „Рамфорд алайанс лимитид” не работи на българския пазар. Това е един от основните мотиви, които Комисията за защита на конкуренцията е приела като възможност за осъществяване на придобиването.

Анализиран е и ефектът от предстоящата концентрация на четири пазара – предоставяне на кабелна телевизия, достъп до Интернет, фиксирана гласова телефония и наети линии. Според антимонополистите може да се каже, че със сделката ще се окрупни и промени структурата на пазара на кабелно разпространение на телевизионни програми, но няма да се стигне до установения праг за господстващо положение.

Нещо повече, консолидацията в сектора ще създаде възможности за сериозни инвестиции, за въвеждане на нови технологии и за увеличаване броя на предлаганите услуги. От друга страна, кабелните оператори ще се конкурират и с други участници в бранша като оператори и фирми, които предоставят цифрова телевизия.

Що се отнася до останалите три пазара като достъп до Интернет, фиксирана гласова телефония и наети линии – Комисията за защита на конкуренцията счита, че сделката ще има незначително въздействие. Тя не може да доведе до установяване на господстващо положение или да наруши баланса в разглеждания сектор.