Китайски учени са разработили процес за преобразуване на растителни и дървесни отпадъци в авиационно гориво с висока плътност, което може да допринесе за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от самолети и ракети, съобщава "Бизнес стандарт".
Целулозата - основният компонент в биогоривото, е евтин, възобновяем и изобилен полимер. Съединения като изооктан, додекан и хексадекан и преди са извличани от целулоза за използване в авиационно гориво. Авторите на настоящото изследване обаче смятат, че то е първото по рода си, при което са получени полициклоалканови съединения, подходящи за използване като авиационно гориво с висока плътност.
Специалистите от Химикофизичния институт в Далян вярват, че новото гориво е ключов инструмент за по-екологична авиация.
Въпросното гориво може да изиграе важна роля за намаляване на емисиите на въглероден диоксид, тъй като е получено от биомаса и е с по-висока плътност от стандартните авиационни горива, поясняват изследователите.
Въпреки че на този етап биогоривото е произведено само в лабораторни условия, учените смятат, че скоро процесът ще бъде готов за комерсиална употреба.
Целулозата - основният компонент в биогоривото, е евтин, възобновяем и изобилен полимер. Съединения като изооктан, додекан и хексадекан и преди са извличани от целулоза за използване в авиационно гориво. Авторите на настоящото изследване обаче смятат, че то е първото по рода си, при което са получени полициклоалканови съединения, подходящи за използване като авиационно гориво с висока плътност.
Специалистите от Химикофизичния институт в Далян вярват, че новото гориво е ключов инструмент за по-екологична авиация.
Въпросното гориво може да изиграе важна роля за намаляване на емисиите на въглероден диоксид, тъй като е получено от биомаса и е с по-висока плътност от стандартните авиационни горива, поясняват изследователите.
Въпреки че на този етап биогоривото е произведено само в лабораторни условия, учените смятат, че скоро процесът ще бъде готов за комерсиална употреба.