Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата
Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата / БГНЕС, архив
Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата
85604
Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата
Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата
Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата
  • Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата
  • Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата
  • Алтернативен годишен данък до 1000 лв. за такситата

Парламентът връща патентния данък за такситата след протестите на шофьорите срещу задължението от 1 април всеки водач да е регистриран превозвач. Това стана възможно с приемането на първо четене на промените в закона за местните данъци и такси.

Идеята е да се въведе алтернативен данък и той да бъде между 400 и 1000 лева. Поредните промени за бранша дадоха повод на опозицията да обвини управляващите, че отново отварят врата за корупция, а от ГЕРБ пък се заканиха преди окончателното приемане да има още поправки.

Протестът на таксиджиите срещу новите правила, с които трябваше да се съобразяват от 1 април, доведе до смяна на мнението и на управляващите. Идеята е новият данък да плащат превозвачите, които имат удостоверение за регистрация от Автомобилната администрация или общината, или ако извършват превоз за своя сметка от името на регистриран превозвач.

Точната сума, която ще дължат шофьорите, ще се определя от съответната община. Парите ще се внасят от компанията - регистриран превозвач, а не от отделните водачи.

Такситата на протест: От 1 април всеки водач трябва да е превозвач

"Ако общински съвети приемат горна граница от 1000 лева за патентен данък, това означава, че сумата, която трябва да се заделя на ден, е не повече от 3 лева. Мисля, че това е посилно за всички, които упражняват някаква дейност или развиват бизнес в България", обясни мотивите за новото решение на управляващите един от вносителите - Диана Георгиева от ГЕРБ.

Новата позиция на властта даде повод на БСП да обвини ГЕРБ в лобизъм и корупция. Идеята срещна отпор и от страна на бившия председател на транспортната комисия Гроздан Караджов.

Таксиметрови фирми укрили близо 2 млн. лв. данъци

"Тези фирми вземат разрешения за превозвачи, но реално почти никого не возят. Те имат по няколко свои коли и по няколко хиляди на т.нар. договори, маскирани зад кухи фирми. Те са описани върху касови бон, който няма никаква сила за данъчната администрация. Касовите апарати от 2006 г. насам са абсолютно незаконни и не са свързани към НАП, а като не са свързани, сещайте се, че и нищо не влиза. Няма и да влиза, какъвто и патент да им измислите. Ще изперете на мафията на таксиметровия бранш мръсното пране, като гласувате "за", категоричен е Караджов.

Въпреки многото критики, новото предложение мина на първо четене. Депутатите решиха да съкратят от седем на пет дни срокът за внасяне на изменения. Така остана отворен въпросът дали насроченият за 1 април протест на такситата ще се случи.