Такситата на протест: От 1 април всеки водач трябва да е превозвач
Такситата на протест: От 1 април всеки водач трябва да е превозвач / БГНЕС
Министър Московски дойде на крака при протестиращите таксиджии
85470
Министър Московски дойде на крака при протестиращите таксиджии
Министър Московски дойде на крака при протестиращите таксиджии
  • Министър Московски дойде на крака при протестиращите таксиджии
  • Министър Московски дойде на крака при протестиращите таксиджии

Таксиметровите шофьори вдигнаха блокадата на Орлов мост. Те парализираха района за около два часа, но в 20.00 ч. започна изтеглянето на колите и минути по-късно движението беше напълно възстановено.

Решението си да освободят възловата пътна артерия шофьорите приеха след като при тях дойде министърът на транспорта Ивайло Московски.

Такситата на протест От 1 април всеки водач трябва да е превозвач
netinfo

Таксита блокираха Орлов мост в София

Ивайло Московски пое ангажимент пред протестиращите шофьори да започне преговори за законопроекта, които е бил изтеглен от Народното събрание. Причина затова било, че една от партиите, които подкрепят правителството, не е била съгласна да подкрепи законопроекта.

Министърът обеща, че ще бъде направено всичко възможно в близките дни да бъде убедена тази партия да подкрепи законопроекта. Ако те все пак не се съгласят, Московски заяви, че управляващите ще рискуват и ще го внесат без нейната подкрепа.

Протестиращите обаче посрещнаха скептично този ангажимент. Те увериха, че ако няма развитие, което да удовлетворява техните искания, ще блокират Народното събрание. Шофьорите дори заплашиха да нахлуят в сградата на парламента.

Таксиметровите шофьори излязоха на спонтанен протест тази вечер срещу законови промени, според които от 1 април всеки водач трябва да е превозвач.

Такситата на протест От 1 април всеки водач трябва да е превозвач
netinfo

Промените в Закона за таксиметровата дейност ги задължават да станат превозвачи или да сключат договор с лицензиран превозвач. В момента голяма част от таксиджиите извършват превоз за своя сметка от името на лицензиран превозвач.

Ако промените влязат в сила на практика всеки таксиметров шофьор ще трябва да залепи на колата си стикер със собственото си име и телефона си и сам да извършва медицински и технически прегледи. Ако пък има недоволни клиенти, те ще трябва да търсят отговорност от самия него, а не както сега от съответната фирма.