От началото на годината досега до националния омбудсман Гиньо Ганев са постъпили 2366 жалби, съобщи днес във Варна след регионалната среща "Омбудсманът - власт на морала и авторитета, европейски стандарти на добра администрация" директорът на дирекция "Жалби и сигнали на граждани" в институцията "омбудсман" Росица Тоткова. По думите й, откакто съществува институцията, постъпилите жалби са 2924. Постоянната приемна на омбудсмана е посетена от 3739 граждани, а други 3657 са се обадили по телефона.
В 97 процента от случаите омбудсманът е предприел действия по конкретните проблеми, като ги е решил, дал е съвети и насоки или е поискал допълнителна информация. Проверката е завършила по 46,9 от подадените жалби и сигнали. Жалбите и сигналите в процес на проверка са 51,1 процента. Според данните на институцията хората се жалват най-много по проблеми, свързани със собствеността.
Тоткова коментира още, че при омбудсмана има постъпили жалби заекомрежата Натура 2000 и отчете, че Министерството на околната среда и водите не е осъществило необходимата информационна кампания. По думите й най-напред е трябвало да се утвърдят зоните, а проблемните от тях да бъдат дискутирани с гражданите. Според Тоткова липсва и общественото обсъждане на предложените зони.
Омбудсманът Гиньо Ганев коментира, че представляваната от него институция е отправила препоръки към представителите на местната власт и областните администрации, участвали в днешната среща, да изработят вътрешни правила за работата на администрацията.