37 ултралеки самолети са официално регистрирани у нас
37 ултралеки самолети са официално регистрирани у нас / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Общо 37 броя ултралеки самолети имат регистрация в България и притежават сертификат от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщиха от ведомството пред БТА. Това са самолети с типов сертификат, издаден от производителя, с тежест до 850 килограма. Такъв сертификат е притежавал и катастрофиралият на летището в Приморско вчера двуместен самолет, при който загинаха двама души.

Подобни леки самолети се използват за различни цели - рекламни, обучителни, туризъм, както и в селскостопанската авиация.

Общият брой на регистрираните у нас самолети към началото на годината е 222, уточниха от ГВА. В това число влизат и големите машини като Боинг и Еърбъс с над 5750 кг тежест. Всички машини са притежания на частни лица и компании. ГВА не регистрира държавни самолети, каквито у нас са правителственият и самолетите за нуждите на МВР.

От транспортното министерство потвърдиха, че се работи основно по три различни версии за вчерашната катастрофа над Приморско - техническа неизправност, човешка грешка и внезапно влошено здравословно състояние на пилота.

Засега надделява версията, че при четвъртия фатален полет над самото летище пилотът на двуместния самолет, чешко производство от типа SR22, е започнал да изпълнява фигури от простия и сложния пилотаж. По всяка вероятност това е причинило появата на технически проблем в машината. Вследствие на това самолетът губи скорост и буквално се е разбил върху полосата.

От МТИТС не уточниха кой е наемодателят на машината. Следствените работи продължават.