ДГ „Европейчета“- гр. Враца участва в Национална седмица на четенето. „С идеята, че повишаването на грамотността е един от значимите фактори за развитие на всяко общество, в група „Мики Маус“ проведохме редица интересни мероприятия. Започнахме с играта „Познай приказката“. На слайдове на презентация бяха поднесени на децата откъси от български и чужди приказки. Тяхната задача бе да открият от коя приказка е откъсът. При верен отговор се показваше картина от съответната приказка. Наши гости бяха малчуганите от първа група „Симба“. На следващия ден г-жа Пламена Цветанова -директор на детската градина ни прочете любимата приказка на малки и големи- „Трите прасенца“.
С голямо удоволствие посрещнахме гостите от IV“а“ клас на НУ „Иван Вазов“ с г-жа Илонка Каменова. Те ни прочетоха част от няколко любими детски приказки, а ние им отвърнахме с подобаващо внимание, активност и добро поведение. Благодарим им за топлото отношение, търпението и подаръците, с които ни зарадваха", коментира Валя Данчева.
По думите й забавно и интересно е протекла и седмицата на Националното четене и при най-малките- група „Симба“. „Направихме си детска библиотека с любими книжки. Наш гост беше и г-жа Христова, която ни прочете приказка и ни подари много красива и интересна книга за децата от група "Симба".
В трета група „Доналд Дък“ с дарения с помощта на родителите обогатихме библиотечния кът с нови заглавия, а децата помежду си си размениха любими книжки.
В четвърта група „Чип и Дейл“ бъдещите първокласници рисуваха, моделираха и апликираха на тема: „Любими приказни герои“. На гости им бяха ученици от СУ „Христо Ботев“, а г-жа Венета Йошева, член на Общински съвет- гр. Враца им прочете приказка.
За втора поредна година от 10 до 14 октомври МОН провежда Национална седмица на четенето в изпълнение на Плана за действие към Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността (2014-2020 г.). В стратегията се акцентира върху създаването на среда за насърчаване на грамотността, в която специално място се отделя на съвременните информационни средства и на ролята на учителите в нея.