Закупуване на тролейбуси втора употреба и нови дизелови автобуси, които да обслужват Враца и близките села е новото предложение на Сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“. То бе дискутирано по време на обществено обсъждане, провело се в залата на Общинския съвет. Предложението бе представено от Виктор Чаушев - председател на Сдружението и инж.Цанко Симеонов. „Двамата взеха дейно участие в предишното обществено обсъждане и затова ги привлякохме към нашата идея за обновяване на обществения транспорт“, обясни зам.кметът Мария Попова.
Според предложението тролейбусите ще обслужват 4 линии. За пълното покриване на всички курсове ще трябват 14 машини, но първоначално ще бъдат закупени по-малко, заради липсата на достатъчно пари. Два са наличните варианти на този етап – от чешки град, от където могат да се закупят тролей марка „Шкода“21ТР произведени 2001 г. или тролей от Стара Загора.
Предлага се и закупуването на14 нови дизелови автобуса, които според вносителите са по-добрия вариант от тези, работещи на газ. Основната причина е по-ниската цена за бройка, далеч по-евтиното обслужване, наличието на депо, което може да поеме веднага дизелови автобуси, но не и газови, вече обучен персонал и др. Общата инвестиция за тях ще е 10 пъти по-ниска от тази за газовите при почти минимална разлика в екостандартите.
По време на обсъжданията бяха зададени въпроси за обхвата на линиите, които ще обслужват новите автобуси, за цената на билетите, за цената на горивото и др.
На общественото обсъждане, кметът Калин Каменов заяви, че Враца ще запази екологичния си транспорт и дори ще го надгради.
„Категоричен съм, че тролейбусният транспорт в града ще бъде запазен и обновен с нови и по-комфортни превозни средства. В момента се провеждат преговорите за новия програмен период по оперативните програми. Като член на Управителния съвет на НСОРБ ще настоявам общините, които имат контактна мрежа и съществуващ екологичен транспорт, да бъдат допустими за кандидатстване по програми с европейско финансиране. По този начин ще успеем да закупим още тролейбуси“ – коментира Каменов.
По време на срещата граждани и общински съветници имаха възможността да разберат разликата между дизеловите и метановите автобуси, както и да обсъдят вариантите за промяна в транспортната схема на Община Враца, така че тя да е максимално удобна за живущите в града и в населените места. В края на дискусията, присъстващите се обединиха около варианта за закупуване на по-нови тролейбуси и комбинирането им с дизелови автобуси с висок екологичен клас.
Според предложението тролейбусите ще обслужват 4 линии. За пълното покриване на всички курсове ще трябват 14 машини, но първоначално ще бъдат закупени по-малко, заради липсата на достатъчно пари. Два са наличните варианти на този етап – от чешки град, от където могат да се закупят тролей марка „Шкода“21ТР произведени 2001 г. или тролей от Стара Загора.
Дарик Враца
По време на обсъжданията бяха зададени въпроси за обхвата на линиите, които ще обслужват новите автобуси, за цената на билетите, за цената на горивото и др.
Община Враца
„Категоричен съм, че тролейбусният транспорт в града ще бъде запазен и обновен с нови и по-комфортни превозни средства. В момента се провеждат преговорите за новия програмен период по оперативните програми. Като член на Управителния съвет на НСОРБ ще настоявам общините, които имат контактна мрежа и съществуващ екологичен транспорт, да бъдат допустими за кандидатстване по програми с европейско финансиране. По този начин ще успеем да закупим още тролейбуси“ – коментира Каменов.
По време на срещата граждани и общински съветници имаха възможността да разберат разликата между дизеловите и метановите автобуси, както и да обсъдят вариантите за промяна в транспортната схема на Община Враца, така че тя да е максимално удобна за живущите в града и в населените места. В края на дискусията, присъстващите се обединиха около варианта за закупуване на по-нови тролейбуси и комбинирането им с дизелови автобуси с висок екологичен клас.