Студенти от Държавния университет на Дагестан представиха презентации, свързани с подготовката на Велико Търново за Европейска столица на културата 2019. Младите хора гостуват в старата българска столица по програма - Лятно училище "Бранд инженеринг. Българският опит", организирана от Икономически университет Варна. В рамките на няколко дни те работят тук като рекламни мениджъри, разделени на три групи. Първата е предложила историческият хълм Царевец да бъде заобиколен от въжена линия с дължина 8 километра. Младежите са изчислили, че инвестицията от 435 000 лева ще се изплати в рамките на 4 години при цена на билети пред деня от 10 лева и през нощта от 12 лева.
Втората работна група е разработила презентация на В. Търново, фокусирайки се върху алтернативния туризъм, а третата върху културния.
“За нас е безценно да видим града през очите на тези младежи. Целевата група на нашата кампания за културна столица на Европа са именно млади хора на възраст 15- 16 години, които през 2019 г. ще навлизат в живота”, коментира Нелина Църова- директор на дирекция “Култура” в Общината.