Проектът за магистрала "Хемус” до Велико Търново е внесен за съгласуване

Проектът за магистрала Хемус” до Велико Търново е внесен за съгласуване
Проектът за магистрала Хемус” до Велико Търново е внесен за съгласуване / DarikNews.bg, архив

Проектът за изграждането на участъка от магистрала "Хемус” до Велико Търново е внесен за съгласуване в Общината от проектантската фирма, която го изготвя. Концепцията предвижда магистралата да мине на разстояние до 15 километра от старопрестолния град и чрез възел да бъде свързана с бъдещия високоскоростен път Русе – Велико Търново, който е част от Девети паневропейски транспортен коридор "Хелзинки – Александруполис”, съобщиха от общината в старата столица.

Решението за приближаване на АМ "Хемус” към Старата столица бе взето от настоящото правителство след продължителни разговори между кмета Даниел Панов, министъра на регионалното развитие и благоустройство  в оставка Лиляна Павлова и експерти в МРРБ. Магистралата и връзката й с Девети паневропейски коридор са с първостепенно значение за икономическото развитие на региона и изобщо на Централна и Северна България.

Предишните варианти предвиждаха трасето да бъде отдалечено на близо 40 километра от Велико Търново.

По-рано днес стана ясно, че правителството  в оставка  на Бойко Борисов взе решение за авансово отпускане на близо 23 милиона лева за продължаване на строителството на магистрала "Хемус”. Отново бе посочено, че завършването на "Хемус” е един от основните приоритети на кабинета и е ключов проект за развитието на Северна България.

"Според Стратегията за развитие на пътната инфраструктура в България 2016-2022 г., доизграждането на АМ "Хемус“ е от изключителна значимост за икономическото и социалното развитие, ще стимулира заетостта и създаването на икономически растеж и ще изиграе изключително важна роля при изпълнението на Национална програма за развитие на България 2020”, посочват от правителствената пресслужба.



"Вярвам и се надявам, че и при следващото правителство магистрала "Хемус” ще остане основен и приоритетен инфраструктурен обект за Северна България”, коментира Даниел Панов.