Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова / Министерство на образованието
Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
52895
Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
  • Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
  • Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
  • Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова
  • Българското образование трябва да се обърне към традициите си, смята зам.- министър Милена Дамянова

За България не е новост посещението на детска градина от четиригодишни деца, коментира заместник- министърът на образованието Милена Дамянова. И в момента е така детските градини са за малчугани от 3 до 7 г. Новото е, че вече става дума за задължителен елемент, като изискването влиза в сила от 2016 г., за да бъдат осигурени необходимите места, добави тя. Заместник- министър Дамянова бе във В. Търново за участие в националната конференция, посветена на 130 години от началото на предучилищното образование в България. Тя допълни, че държавата вече ще дава с 218 лева повече за децата на четири години. Става дума за инвестиция в най- ранните години, която дава равен старт при постъпване в първи клас, гарантира приобщаване на всички деца, изграждане на комуникативни умения, социализация, нещо, което е изключително важно. Да не говорим и за европейската препоръка, която казва, че до 2020 г. трябва да сме обхванали 95 % от децата, които са на тази възраст, а в момента този процент е 79, коментира Милена Дамянова.

 Чуйте я в първия звуков файл.

Заместник- министърът на образованието информира, че в новия Закон народната просвета има няколко текста свързани с приобщаването на децата със специални образователни потребности, като се предвиждат изнесени паралелки в Центровете за подкрепа на личностно развитие, в които ще се преобразуват помощните училища.

Повече във втория звуков файл.

 Новият Закон залага и на реалната децентрализация на образователната система, добави Милена Дамянова. По думите и не може от София да се спуска нещо и то да важи за цялата страна, тъй като всеки район си има специфични особености.

Още в третия звуков файл. 

Младите учители не посочват заплащането, като основен мотивиращ фактор за работа, посочи още заместник- министър Дамянова. Според нея колкото и банално да звучи учителската професия е просветителска мисия. За това младите преподаватели искат повече свобода на действие и реална оценка на труда им. По тази причина от министерството предвиждат училищата, които имат високи резултати да могат да харчат по свое усмотрение допълнителните средства, а тези с по- ниски резултати ще ги изразходват за компенсиране на изоставането. Милена Дамянова бе категорична, че завръщането към традициите и ценностите на българското образование ще мотивира учители и ученици за постигане на по- високи резултати.

Коментарът и в третия звуков файл.