Общинското дружество „Градски транспорт” няма възможност на този етап да увеличи заплатите на своите служители, каза за Дарик неговият изпълнителен директор инж. Злати Златев.
Пускат автоматизираната билетна система по още 11 линии на градския транспорт
Така той коментира изявлението на президента на КНСБ Пламен Димитров, че синдикатите настояват за ръст на възнагражденията между 10 и 12 %. Тези искания ще бъдат изложени при преговорите за нов колективен договор, който трябва да влезе в сила в началото на следващата година.
По думите на Златев, това би означавало разходите за заплати да се увеличат с около 3 млн. лв. годишно. „В момента няма как да стане, след като пенсионерската карта е 2 лева, а билетчето от 2008 г. насам е 1 лев. Би било възможно, ако влезе в сила новата транспортна схема и плащането към „Градски транспорт” стане на километър превоз.
Електронният билет за автобус ще важи час и половина заради ремонтите
Откъде да дойдат тези 3 млн. лв., ако няма промяна в приходите на дружеството”. Въпреки че Златев не вижда възможност за увеличаване на заплатите, самият той смята, че шофьорите трябва да получават по-високи възнаграждения.
„В чужбина им предлагат около 2000 евро, а ние няма как да плащаме повече от 1000-1200 лева. Особено по-младите бягат навън да каран камиони. В момента имаме около 20 незаети бройки за шофьори. Вземам на работа и по-млади пенсионери, защото иначе няма да можем да покриваме линиите”.
През миналата финансова година „Градски транспорт” беше общинското предприятие с най-голяма загуба, възлизаща на близо 3 млн. лв. 60 % от разходите на дружеството са за заплатите, чийто размер е около 20 млн. лв. годишно.
Пускат автоматизираната билетна система по още 11 линии на градския транспорт
Така той коментира изявлението на президента на КНСБ Пламен Димитров, че синдикатите настояват за ръст на възнагражденията между 10 и 12 %. Тези искания ще бъдат изложени при преговорите за нов колективен договор, който трябва да влезе в сила в началото на следващата година.
По думите на Златев, това би означавало разходите за заплати да се увеличат с около 3 млн. лв. годишно. „В момента няма как да стане, след като пенсионерската карта е 2 лева, а билетчето от 2008 г. насам е 1 лев. Би било възможно, ако влезе в сила новата транспортна схема и плащането към „Градски транспорт” стане на километър превоз.
Електронният билет за автобус ще важи час и половина заради ремонтите
Откъде да дойдат тези 3 млн. лв., ако няма промяна в приходите на дружеството”. Въпреки че Златев не вижда възможност за увеличаване на заплатите, самият той смята, че шофьорите трябва да получават по-високи възнаграждения.
„В чужбина им предлагат около 2000 евро, а ние няма как да плащаме повече от 1000-1200 лева. Особено по-младите бягат навън да каран камиони. В момента имаме около 20 незаети бройки за шофьори. Вземам на работа и по-млади пенсионери, защото иначе няма да можем да покриваме линиите”.
През миналата финансова година „Градски транспорт” беше общинското предприятие с най-голяма загуба, възлизаща на близо 3 млн. лв. 60 % от разходите на дружеството са за заплатите, чийто размер е около 20 млн. лв. годишно.