Варна ще се пробва да стане първата Европейска столица на туризма. Това обяви кметът на морската община Иван Портних след заседание на Националния съвет по туризъм, което се проведе в курорта „Св. Св. Константин и Елена“.
Валери Симеонов: Сезонът върви много добре
Европейският парламент прие решение да стартира конкурса за първа година, благодарение на инициативата на България и други страни. Представител на Министерство на туризма ще има свой представител в журито, обясни министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя разкри, че е отправила апел към общините да кандидатстват, като ще бъдат подкрепени усилията на всички, които решат да се включат.
„Смятам, че Варна ще бъде една достойна Европейска столица на туризма”, изтъкна министър Ангелкова.
Корея с интерес за развитие на туризъм и инвестиции във Варна
За първите шест месеца на тази година чуждестранните туристи, посетили Варна, са с 31% повече спрямо предходната година. Данните са летище Варна, а увеличението се дължи на навлизането на нискотарифните авиокомпании, смята кметът Портних.
„Вярвам, че когато успеем да развием и промотираме по най-добрия начин и възможностите за балнео и СПА туризъм, цифрата следващата година ще е още по-впечатляваща”, коментира варненският кмет.
В национален мащаб очакванията за летния туристически сезон са за ръст от 5 на сто на чуждестранните туристи, което ще е увеличение за трета поредна година, отбеляза ресорният министър.
Според Николина Ангелкова одобряването на Националната програма за туристическа реклама година по-рано се отразява в данните от последните години. За първите пет месеца на тази година страната ни е била посетена от над 2,3 милиона чуждестранни туристи, което е с над 11% повече от същия период на предходната година. Над 1,6 млрд. лева са приходите от международен туризъм от януари до май.
Френски туристи превзеха Варна
Националната програма за туристическа реклама за 2019 г. предвижда да се фокусира върху целевите пазари от Топ 15. Там влизат Германия, Русия, Великобритания, Полша, Гърция, Румъния, Македония, Сърбия, Турция, Италия, Австрия, Франция и перспективните пазари Китай, САЩ, Япония, Южна Корея и Индия.
Заложената сума за туристическа реклама е над 13 млн. лева.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Валери Симеонов: Сезонът върви много добре
Европейският парламент прие решение да стартира конкурса за първа година, благодарение на инициативата на България и други страни. Представител на Министерство на туризма ще има свой представител в журито, обясни министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя разкри, че е отправила апел към общините да кандидатстват, като ще бъдат подкрепени усилията на всички, които решат да се включат.
„Смятам, че Варна ще бъде една достойна Европейска столица на туризма”, изтъкна министър Ангелкова.
Корея с интерес за развитие на туризъм и инвестиции във Варна
За първите шест месеца на тази година чуждестранните туристи, посетили Варна, са с 31% повече спрямо предходната година. Данните са летище Варна, а увеличението се дължи на навлизането на нискотарифните авиокомпании, смята кметът Портних.
„Вярвам, че когато успеем да развием и промотираме по най-добрия начин и възможностите за балнео и СПА туризъм, цифрата следващата година ще е още по-впечатляваща”, коментира варненският кмет.
В национален мащаб очакванията за летния туристически сезон са за ръст от 5 на сто на чуждестранните туристи, което ще е увеличение за трета поредна година, отбеляза ресорният министър.
Според Николина Ангелкова одобряването на Националната програма за туристическа реклама година по-рано се отразява в данните от последните години. За първите пет месеца на тази година страната ни е била посетена от над 2,3 милиона чуждестранни туристи, което е с над 11% повече от същия период на предходната година. Над 1,6 млрд. лева са приходите от международен туризъм от януари до май.
Френски туристи превзеха Варна
Националната програма за туристическа реклама за 2019 г. предвижда да се фокусира върху целевите пазари от Топ 15. Там влизат Германия, Русия, Великобритания, Полша, Гърция, Румъния, Македония, Сърбия, Турция, Италия, Австрия, Франция и перспективните пазари Китай, САЩ, Япония, Южна Корея и Индия.
Заложената сума за туристическа реклама е над 13 млн. лева.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК