Над 240 000 души посетиха Grand Auto 2014 (снимки)
Над 240 000 души посетиха Grand Auto 2014 (снимки) / снимки: Grand Mall

94 автомобили потеглиха към своите нови собственици на четвъртия поред варненски автосалон Grand Auto 2014, който се проведе от 25 септември до 5 октомври в най-големия търговски център край морето Grand Mall. Това е най-добро постижение в продажбите от създаването на салона досега. Над 240 000 посетители – с 3 % повече от миналата година, се докоснаха до новостите в автомобилната индустрия на това мащабното регионално авто изложение. Интересът на посетителите предизвикаха специалните предложения на фирмите вносители, както и премиерите, сред които имаше дори предпремиера – дни преди откриването на салона в Париж Ford показа във Варна новия Focus.

Над 240 000 души посетиха Grand Auto 2014 (снимки)
netinfo

Новите си модели представиха марките Mercedes, BMW, Audi, Jaguar, Volvo, Mini, Opel, Ford, Jeep, Range Rover, Peugeot, Citroеn, Renault, Dacia, Fiat, Skoda, Nissan, Honda, Mazda, Suzuki, KIA, Hyundai, Mitsubishi, Great Wall.

Над 240 000 души посетиха Grand Auto 2014 (снимки)
netinfo

Картината на продажбите на Grand Auto 2014 показва, че тази година в региона се търсят основно автомобили за бизнес и автомобили, които могат да се справят с предизвикателствата на пословично разбитите българските пътища. Затова и като категории в продажбите водят работни коли, SUV и кросоувър машини.

Над 240 000 души посетиха Grand Auto 2014 (снимки)
netinfo

Renault и Dacia, които имаха обща зона на изложението, продадоха рекордните 26 автомобила, като най-търсен беше работарят Dacia Dokker. От него към бизнес потребителите заминаха 11 нови коли, придружени от един Lodgy. Наложилият се SUV Duster и новият Sandero също продадоха общо 11 броя. И Renault продаде работна машина – Kangoo, но също и две коли от екстравагантния кросоувър Capture, а и по един Megane и Fluence.

Над 240 000 души посетиха Grand Auto 2014 (снимки)
netinfo

Традиционно силно на изложението се представи Citroen, като продаде 14 автомобила. Peugeot реализира 9 коли, 2 от тях също работни – Partner, и 3 от новия градски автомобил Peugeot 208. 

Над 240 000 души посетиха Grand Auto 2014 (снимки)
netinfo

От азиатските брандове най-много автомобили продаде Nissan – общо 12, от които изненадващо 9 екземпляра от големия pick up Nissan Navara и 2 от екстравагантния обновен кросоувър Juke.

Официалният застраховател на Grand Auto 2014 беше ЗАД Армеец, а официален лизингодател УниКредит Лизинг.