Близо 60 автомобила, които са излезли от употреба, са установили от началото на годината служителите на звено „Инспекторат” в Община Стара Загора.
Колите, които ще бъдат премахнати принудително, са паркирани на общинска земя, но не са преминали годишен технически преглед повече от две години. Образувани са преписки за всички констатирани МПС-та като са издирени и уведомени собствениците.
Процедурата по преместване от държавна или общинска собственост включва връчване на предписание на собственика, след което започва да тече 14-дневен срок, в който е редно автомобилът да бъде премахнат. Според нормативната уредба, преместването му на друга локация, освен частен имот или специализирана площадка за разкомплектоване, не спира вече стартиралата процедура.
Моторни превозни средства, които са без регистрационни табели, но са преминали ГТП през последните две години и нямат статут на „излезли от употреба МПС“, се преместват от екип на звено „Общинска охрана“, съвместно със служители на „Общинска полиция“ и се съхраняват временно на наказателния паркинг на бул. „Никола Петков“ до СБА. Това най-често са случаи, при които табелите с регистрационните номера са свалени от служители на МВР във връзка с извършени нарушения на водачите.
Проверки се извършват редовно и по информация на граждани за паркирани от дълго време коли, видимо в лошо състояние, на които липсват стикери за техническа изправност или са без регистрационни табели.
Сигнали може да бъдат подавани на безплатния Горещ телефон на Община Стара Загора - 0800/ 157-37.
Заради извънредното положение от началото на годината Община Стара Загора не е предприемала действия по репатриране на излезли от употреба автомобили.