Столичният общински съвет реши да се удължи времето, през което нощният градски транспорт няма да се движи - от 1 юли до 1 октомври 2021-а година, пише БНТ. Основните аргументи за това са удължената епидемична обстановка до края на август и по-малкият брой пътници в летните месеци.
"С пускането в експлоатация на нощните автобусни линии ще се генерира голямо разходно перо поради ниската натовареност и предвид още действащите противоепидемични мерки, а това ще натовари допълнително не доброто финансово състояние на столичния градски транспорт, който сериозно пострада заради намалелия пътникопоток, вследствие на COVID-19", обясниха от Столичния общински съвет.
Вече е сформиран комитет за наблюдение, който ще анализира предоставените на ЦГМ данни от мониторинга на внедрената автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в столичния градски транспорт. Това решиха общинските съветници на днешното заседание на местния парламент. Новата тикет системата започна да работи през май, а очакваните резултати от въвеждането и успешната ѝ експлоатация следва да бъдат обект на проучване от страна на Столичния общински съвет и Столична община.
Целта на комитета за наблюдение, който се създава, е да разгледа предложенията за промени в тарифната политика (за време или за разстояние да се заплаща пътуване в обществения транспорт), да разреши противоречията, да приеме общи стратегически насоки, които да доведат до:
- Икономически ефект за потребителите – икономии на време за пътуване, оптимизиране на разходите и повишаване на интереса към обществения транспорт.
- Превозните документи трябва да осигуряват баланс между качество на услугата и цена.
- Устойчиво развитие на градския транспорт.
"С пускането в експлоатация на нощните автобусни линии ще се генерира голямо разходно перо поради ниската натовареност и предвид още действащите противоепидемични мерки, а това ще натовари допълнително не доброто финансово състояние на столичния градски транспорт, който сериозно пострада заради намалелия пътникопоток, вследствие на COVID-19", обясниха от Столичния общински съвет.
Вече е сформиран комитет за наблюдение, който ще анализира предоставените на ЦГМ данни от мониторинга на внедрената автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в столичния градски транспорт. Това решиха общинските съветници на днешното заседание на местния парламент. Новата тикет системата започна да работи през май, а очакваните резултати от въвеждането и успешната ѝ експлоатация следва да бъдат обект на проучване от страна на Столичния общински съвет и Столична община.
Целта на комитета за наблюдение, който се създава, е да разгледа предложенията за промени в тарифната политика (за време или за разстояние да се заплаща пътуване в обществения транспорт), да разреши противоречията, да приеме общи стратегически насоки, които да доведат до:
- Икономически ефект за потребителите – икономии на време за пътуване, оптимизиране на разходите и повишаване на интереса към обществения транспорт.
- Превозните документи трябва да осигуряват баланс между качество на услугата и цена.
- Устойчиво развитие на градския транспорт.