Нов електробус, чешко производство, ще се движи от днес следващия един месец по автобусна линия 84 в столицата, съобщи при представянето му кметът на София Йорданка Фандъкова.
Електробусът изминава около 170 км с едно зареждане, което за линия 84 е една смяна - от сутринта до обяд. Той е нископодов, климатизиран, като климатикът при пускане няма да нужда се изчаква да подгрява двигателя, а започва да затопля или разхлажда веднага, обясни Слав Монов, директор на "Столичен автотранспорт". Прогнозната стойност на електробуса е 400 000 евро.
Електробус тръгва тестово по една автобусна линия в София (ВИДЕО)
Това е третият електробус, който ще се движи по улиците на София. Първият, с малко по-различна технология, се движеше по линията на тролей номер 11. Вторият и в момента обслужва автобусна линия номер 84. За два месеца е изминал 100 000км, разходът му е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км при другите автобуси. Икономията е впечатляваща, но още по-важен е ефектът върху околната среда, каза кметът Фандъкова.
В програмата за обновяване на градския транспорт е заложено закупуването на 20 електробуса и 20 хибридни автобуса. Процедурата за обществената поръчка за електробусите се подготвя в момента и трябва да бъде обявена през юни. Процедурата за хибридните автобуси ще бъде обявена тази година, казаха от общината.
Фандъкова: Отговорността към големия град е огромна
Кметът Фандъкова посочи, че основен приоритет на Столичната община е модернизиран, ефективен и екологичен градски транспорт. Тя каза, че до един месец ще бъде обявена процедура за закупуването на нови газови автобуси. В ход е процедура за нови 13 трамваи, офертите вече са отворени, има двама участника - "Шкода" и "Песа", информира столичният кмет.
Тя припомни, че освен строителството на метрото, Столичната община е подменила над 50% от автобусите, около 90% от тролеите, закупени са нови трамваи. В тези усилия се стремим да включим и електробусите като част от системата на градския транспорт, отбеляза кметът Фандъкова.
Променят за постоянно маршрутите на десетки автобуси и трамваи в София
БГНЕС
Електробусът изминава около 170 км с едно зареждане, което за линия 84 е една смяна - от сутринта до обяд. Той е нископодов, климатизиран, като климатикът при пускане няма да нужда се изчаква да подгрява двигателя, а започва да затопля или разхлажда веднага, обясни Слав Монов, директор на "Столичен автотранспорт". Прогнозната стойност на електробуса е 400 000 евро.
БГНЕС
Електробус тръгва тестово по една автобусна линия в София (ВИДЕО)
Това е третият електробус, който ще се движи по улиците на София. Първият, с малко по-различна технология, се движеше по линията на тролей номер 11. Вторият и в момента обслужва автобусна линия номер 84. За два месеца е изминал 100 000км, разходът му е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км при другите автобуси. Икономията е впечатляваща, но още по-важен е ефектът върху околната среда, каза кметът Фандъкова.
БГНЕС
В програмата за обновяване на градския транспорт е заложено закупуването на 20 електробуса и 20 хибридни автобуса. Процедурата за обществената поръчка за електробусите се подготвя в момента и трябва да бъде обявена през юни. Процедурата за хибридните автобуси ще бъде обявена тази година, казаха от общината.
Фандъкова: Отговорността към големия град е огромна
Кметът Фандъкова посочи, че основен приоритет на Столичната община е модернизиран, ефективен и екологичен градски транспорт. Тя каза, че до един месец ще бъде обявена процедура за закупуването на нови газови автобуси. В ход е процедура за нови 13 трамваи, офертите вече са отворени, има двама участника - "Шкода" и "Песа", информира столичният кмет.
БГНЕС
Тя припомни, че освен строителството на метрото, Столичната община е подменила над 50% от автобусите, около 90% от тролеите, закупени са нови трамваи. В тези усилия се стремим да включим и електробусите като част от системата на градския транспорт, отбеляза кметът Фандъкова.
Променят за постоянно маршрутите на десетки автобуси и трамваи в София