НАТФИЗ
НАТФИЗ / БГНЕС, архив
НАТФИЗ отбелязва 60 години Учебен драматичен театър и 75 години държавно театрално образование с премиери и безплатни спектакли, съобщават от академията. Първото празнично представление е тази вечер - "За любовта и други демони" на проф. Маргарита Младенова, на Сцена 47 в Учебния драматичен театър.

Премиерните спектакли са "Антихрист-суперзвезда" от Миклош Хубай на проф. Здравко Митков - на 7 ноември, на голямата сцена в Учебния театър, и "Кино-театър "Българан" - за зрители над 5 години, на проф. Румен Рачев с неговите абсолвенти по актьорство за куклен театър. Премиерата е на 9 ноември в Камерната зала на Сатиричния театър.

Два от спектаклите, посветени на годишнините - "Бай Балчо споменува" на дипломиралия се клас на проф. Пламен Марков - на 4 ноември, и "Януари" от Радичков на завършилия клас на проф. Ивайло Христов, постановка на Ованес Торосян - на 8 ноември, ще се играят на голямата сцена, с безплатен вход, но с пропуски от касата на театъра.

В юбилейната програма са още пантомимните спектакли "Ориент експрес" на проф. Александър Илиев - на 7 ноември на Сцена 47, и "Нос" - на 11 ноември на голямата сцена, както и "Кум Лисан" от Гьоте - на 10 ноември на Сцена 47.

"Името на Нерон пренася през вековете представата за престъпност, нарцисизъм, деспотизъм. Едно чудовищно съчетание на жестокост с екстравагантност, със странна сантименталност, с постоянен страх. За съжаление тази перверзна комбинация и до днес съществува в политическите практики дори на страни, които се кичат с определението "демокрация", казва проф. Здравко Митков по повод на "Антихрист-суперзвезда".

сцена
Thinkstockphotos

По думите му, цикълът от едноактни пиеси на Миклош Хубай интерпретира трагикомедията на неосъществения актьорски талант, извежда на сцената един човек, обладан от маниакален ексхибиционизъм. Ситуация, в която не актьорът играе ролята на император, а императорът постоянно си играе на актьор. Това е трагикомедия за тиранията, своеобразно политическо кабаре с изключително дълбоко съдържание, "скрито" в остроумни диалози. Героите са полубездарници, които - придобили обществена власт - следват личните си капризи и с това предизвикват политически катастрофи, допълва режисьорът.