Заседава Обществено-консултативния съвет към РУО Сливен
Заседава Обществено-консултативния съвет към РУО Сливен / Областна администрация Сливен

Информация за реализирания план-прием след 7-ми клас и основно образование за учебната 2016/2017 година беше представена на заседание на Обществено-консултативния съвет към Регионалното управление на образованието-Сливен.

На срещата стана ясно, че след 7 клас от планираните 14 профилирани паралелки в гимназиите, са реализирани всички. От 15 планирани паралелки в професионалните гимназии са реализирани само 8. След 8 клас и двете планирани профилирани паралелки са реализирани, а от непрофилираните от 7 са реализирани само 2.

В професионалните гимназии след основно образование са планирани 21, реализирани са 18, от които 2 са в дуална форма. Резултатите от националното външно оценяване и от държавните зрелостни изпити през 2015/2016 учебна година показват, чеп след 4 клас средният бал за областта от националното външно оценяване е 13,39 при среден за страната 14,45. Това поставя област Сливен на последно 28-мо място от всички области.

При седмокласниците от явилите се 1644 ученици на НВО по БЕЛ пълни отлични оценки няма, а отличните са 56. 25% са слабите оценки, 1/4 са добри, 1/4 средни, 1/4 добри и 1/4 много добри и отлични. Средният успех на НВО по БЕЛ е 3,58. По математика от явилите се 1633 ученици отличните оценки са 2%, слабите 39%, а средният успех е 3,14.

На матурата по БЕЛ при дванадесетокласниците са се явили 1195 ученици, които са постигнали среден успех 4,15. На втория държавен зрелостен изпит по предмет по избор, са се явили 1098 ученици и са постигнали среден успех 4,21. Най-висок е средният успех по химия, най-нисък - по география.

Според началника на Регионалното управление по образоване д-р Бисерка Михалева слетите паралелки продължават да създават много проблеми. „Въпреки огромния труд на колегите, не подготвяме грамотни хора. Слетите паралелки са огромен проблем. В допълнение там нямаме и никакъв контакт с родителите и семействата на тези деца не ги подкрепят, за тях образованието продължава да не е никаква ценност", каза тя.

Затова според Василева първо децата-билингви трябва да бъдат въведени в училище от най-ранна възраст, а след това да се положат усилия за задържането и обучението им.